"A" kakaós tekercs




Szép adag kakaós tekercs, ugye?


Nos, ez átmeneti állapot, holnapra valószínűleg morzsa sem marad belőle.


Nagyon régen keresem már "a" kakaós tekercs receptet, úgy tűnik most megtaláltam: foszlós, nagyon csokis, pont jó! Naná, hogy Limarától származik a recept (ki mástól?). Annyira elégedett vagyok vele, hogy valószínűleg ki fogom próbálni a vajas tésztás kakaós csigáját is (na nem ebben a dög melegben, majd valamikor ősszel). Tőlem ez nagy szó, ugyanis nem nagyon bírom a hajtogatós tésztákat, de van az az íz, amiért megéri!


Ne is vesztegessük tovább a karaktereket, íme a recept:






Hozzávalók:

- 50 dkg liszt
- csipet só
- 3 ek cukor
- 1 egész tojás
- 1 tojás sárgája
- 2,5 dl tej
- 2 dkg élesztő
- 8 dkg  olvasztott vaj
Töltelékhez:
 - 5 dkg vaj
- cukrozatlan kakaópor
- porcukor



Elkészítés:
Az élesztőt megfuttatjuk a tejben (mikróban tejet langyosít, kis kanál cukrot belekever, élesztőt belemorzsol, megvárja, amíg habosodik a cucc)
A hozzávalókból tésztát gyúrunk, és duplára dagasztjuk (kb. fél óra) - én ilyenkor szoktam elmenni kutyát sétáltatni, többieknek szabadprogram erre az időre.
Kétfelé veszem a tésztát, és lisztezett deszkán kinyújtom.
A töltelékhez felolvasztjuk a vajat és egy ecsettel elkenjük a kinyújtott tésztán. Egy szűrőn keresztül meghintjük kakaóporral (ne sajnáljuk!), majd porcukorral (azt se, egyszer élünk, majd letornázzuk!).
Ezután bejgliszerűen feltekerjük a tésztát,  szeletekre vágjuk (nem tudok centit mondani, én érzésre szoktam vágni, ahogy esik, úgy puffan) és  sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk a csigákat, ahol újabb 30 percig pihiznek.
Előmelegítjük a sütőt 180 fokra, és kb. 20 perc alatt készre sütjük a csigákat. Egy csésze tejet felmelegítünk a mikróban egy tasak vaníliás cukorral. A kisült csigákat azonnal, még forrón megöntözzük a vaníliás tejjel.






Jó étvágyat!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs