Az én mákos gubám




Nálunk 24-én tradicionálisan mákos guba az ebéd. Az ok rémesen egyszerű: ez volt az első étel, amit néhány éve elkészítettem erre az alkalomra, és olyan jól sikerült, hogy így maradt. Mivel én Stahl Judit könyveiből tanultam meg főzni, ezért természetesen ez a recept is tőle származik. Egyszerű, gyors, finom, mindenkinek csak ajánlani tudom!





Mákos guba






Hozzávalók:
- 5 dl tej
- 10 dkg cukor
- 1 vaníliarúd
- 5 dl tejszín
- 25 dkg szikkadt kifli
- 12 dkg darált mák
- 10 dkg porcukor
- 1 citrom
- 4 tojássárgája
- 10 dkg vaj
- a tetejére méz
Elkészítés
A tejet, a cukrot, és a vaníliarúd kikapargatott belsejét egy lábosban a tűzre tesszük, forrásig melegítjük. Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a tejszínt, félretesszük hűlni.
Kimérjük a kiflit:


Karikára vágjuk, és beleszórjuk egy vajjal kikent tepsibe.
A darált mákot összekeverjük a porcukorral, hozzáreszeljük a citrom héját, és ezzel a keverékkel megszórjuk a kifliket.
A tejes keverékhez kézi habverővel egyenként hozzáadjuk a tojássárgákat, a keverékkel pedig meglocsoljuk a mákos kifliket. Az egészet alaposan összeforgatjuk, elég tocsakos lesz a végeredmény, de így a jó!


Ezzel a lényegi tennivalókat elvégeztük, annyi dolgunk van, hogy a vajat rámorzsoljuk a kiflik tetejére, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsütjük.


Tálaláskor mézet csorgatunk a tetejére:


Jó étvágyat!





Megjegyzések

  1. De jól néz ki! Utoljára gyerekkoromban ettem (több évtizede), az apai nagyanyám szokott ilyet csinálni.
    Békés, áldott ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, én is békés, boldog ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs