Pischinger szelet




Szeretitek a csokis nápolyit? Én imádom! Már régen terveztem, hogy kipróbálom a házi változatot is, de mindig halogattam. Miért? Azt hittem, macerás dolog nápolyit készíteni, hát nem egyszerűbb levenni a polcról a boltban? A dolog ennyiben is maradt, és ez így mehetett volna az idők végezetéig, ámde Zsuzsika egyszer virtuálisan kis kezébe vette a Kifőztük c. újságot, és azonnal szerelembe esett ezzel a sütivel. Az egész nápolyi megvolt pár perc alatt, csak egy éjszakát kellett kibírni (hogy az milyen hosszú volt..), majd fel lehetett vágni és be lehetett habzsolni a finom csokis nasit. Sokkal finomabb, mint a bolti változat, mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki!





Pischinger szelet



Hozzávalók:
 - 1 csomag 6 lapos ostyalap
A krémhez:
- 20 dkg vaj
- 10 dkg porcukor
- 30 dkg étcsoki
- 1 dl tejszín
- csipet só
A tetejére:
- 5 dkg pörkölt sós mogyoró (vagy sima mogyorót száraz serpenyőben megpirítunk)
Elkészítés

A mogyorót durvára vágjuk.


A krém hozzávalóit egy tálba tesszük, vízgőz fölött összeolvasztjuk, kicsit kihűtjük.


Az ostyalapokat egyenként megkenjük a krémmel, a tetejére csoki kerüljön (nekem elsőre nem sikerült ez a mutatvány, három pénzügyes diplomával nem voltam képes hatig számolni, betegre nevettem magam magamon), és erre rászórjuk a durvára vágott mogyorót. 


Készen vagyunk, irány a hűtő egy éjszakára, hihetetlen önmérsékletet mutatva csak nézegetjük reggelig (de azt gyakran, azt garantálom!), aztán felszeleteljük és csodálkozva nézzük, milyen gyorsan fogy..




Jó étvágyat!












Megjegyzések

  1. Imádom!!! Tejszínnel még nem próbáltam, nem lágyítja el az ostyát?

    VálaszTörlés
  2. -"Szeretitek a csokis nápolyit?"
    - Persze hogy szeretjük!
    A házi változatát meg főleg!
    A Tiédet még inkább, mert az már készen van.
    Vagy már csak volt?

    VálaszTörlés
  3. Már csak volt, gyorsan elpárolgott.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs