Citromos csirkebecsinált leves




Ahogyan már korábban is kifejtettem, nem igazán vagyok nagy levesfogyasztó. Azonban nagyon rákattantam Mautner Zsófi tévés főzős műsorára, és olyan ínycsiklandozóan készítette ezt a levest, hogy egészen egyszerűen muszáj volt elkészítenem. Nos, mivel ez volt életem második levese, természetesen nem sikerült tökéletesen (nem főtt át a zöldség, só, borsproblémák is akadtak), de nagyon finom volt, mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki!


Tavaszi citromos csirkebecsinált leves


Hozzávalók:
 - 2 ek olívaolaj
- 30 dkg csirkemellfilé kis kockákra vágva
- 50 dkg vegyes leveszöldség
- 1,2 liter víz
-  só, bors
- 1 tk őrölt gyömbér
- 1 citrom héja és leve
- 1 tk őrölt chili
- 3 dl kókusztej
- petrezselyem
Elkészítés

Egy nagyobb lábast kerítünk, felhelyezzük a tűzre, felhevítjük benne az olajat, majd beletesszük a húst, fehéredésig pirítjuk, sózzuk, borsozzuk, hozzáadunk 1,5 dl vizet, és kb. 10 percig pároljuk. 


Eközben szépen felszeleteljük a zöldséget, majd hozzáadjuk a húshoz, felöntjük a maradék vízzel. Beletesszük az őrölt gyömbért, a citrom héját, az őrölt chilit. Majd lefedjük a levest és kb. fél óra alatt fedő alatt megpároljuk. 


Ha már minden puha, hozzákeverjük a kókusztejet, a citrom levét és a petrezselymet, néhány percig főzzük, majd levesszük a tűzről. Kicsit várunk, hogy hűljön (nekem persze nem sikerült, simán belekóstoltam tűzforrón..), tányérra szedjük, és szépen, lassan bekanalazzuk.


Egyszerű, mégis különleges ízvilágú leves, nem könnyű abbahagyni..







Jó étvágyat!







Megjegyzések

  1. Kérek szépen egy tányérral :) Nagy tányérral :)
    Nagyon szeretem a becsinált leveseket és külön díjazom, hogy a tiedében nincs mazsola.

    VálaszTörlés
  2. Boldogan adnék, de sajnos már elfogyott. Próbáld ki, nagyon finom. Nálam semmiben sincs mazsola, mert nem szeretem.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs