Bailey's csokis parfé




Idén nyáron nagyon rákattantam a parféra: nem bonyolult, könnyen, gyorsan elkészíthető és  rengeteg variációs lehetősége van. Éppen azon töprengem, hogy kellene valamit kezdeni  a felbontott  Bailey's -szel (én nem iszom alkoholt, tehát csakis nasi jöhetett szóba), és némi hezitálás után úgy döntöttem, legyen ismét parfé. Elkezdtem receptet keresni a neten, és gyorsan bele is szerettem ebbe. Gyorsított ütemben neki is álltam, tantiluszi kínok között kibírtam az éjszakai karantént és másnap pillanatok alatt elfogyott.


Bailey's csokis parfé


Hozzávalók:
- 6 tojássárgája
- 10 dkg cukor
- 3 dl Bailey"s
- 1 cs vaníliás cukor
- 15 dkg étcsoki
- 5 dl habtejszín
Elkészítés

A csokit gőz felett megolvasztjuk. 


A tojások sárgáját habosra verjük a cukorral és a vaníliás cukorral. Lassan hozzákeverjük a Baileys-t. Gőz fölött krémesre keverjük (néhány perc alatt megvan), de kis tűzön és óvatosan, hogy ne csapódjon ki a tojás. Ha készen van, kihűtjük.


A tejszínt kemény habbá verjük és óvatosan hozzákeverjük a Bailey's krémhez (a kötelező kóstolás után konstatálhatjuk, hogy ez bizony nagyon finom, innen már nehéz lesz elrontani a finomságot).


És már csak rétegezni kell: egy püspökkenyérformát kibélelünk folcpackkal és minden hozzávalót kezünk ügyébe készítünk. A formába öntjük a krémes hab felét, majd a csoki egyik felét vékony csíkokban ráöntjük, majd jöhet a hab másik fele, és végül ismét csíkozott csoki. Ha megvagyunk, villát ragadunk, és átforgatjuk a masszát, így szép márványmintát kapunk.


A mi feladatunk véget ért, a hűtőn a sor: egy éjszaka pihi a mélyhűtőben, és már neki is eshetünk ennek a nagyon finom nasinak, amit sajnos képtelenség abbahagyni. Nem baj, majd letornázzuk. Éljen az édes bűnözés, vesszen az önsanyargatás!




Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Hőségriadó van, még jó hogy megjár egy ilyen fagyi! Az lenne sanyargatás, ha megmaradna :))

    VálaszTörlés
  2. Ez a veszély nem fenyeget, percek alatt elfogyott az utolsó morzsáig!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs