Békebeli, mézes fűszeres kifl




Ilyen szép őszi időben nincs is jobb, mint jól felöltözve a teraszon reggelizni, vagy olvasgatni egy foszlós kifli és egy pohár tej/kávé társaságában. Már régen terveztem, hogy nekiállok kiflit sütni, de mindig halogattam, mert elég komoly problémáim vannak a a megfelelő forma elérésével. Most is kalácsot készültem készíteni, aztán amikor kinyitottam a facebook-ot, szembe jöttek velem Max kiflijei, és azonnali hatállyal elöntött a kiflisütési vágy. Alig vártam, hogy hazaérjek, hogy nekiállhassak a receptnek. Érdemes volt, egyáltalán nem nehéz elkészíteni  (ha nekem sikerült,  akkor mindenkinek fog!), isteni finom, ezt bizony enni kell, amíg tart!





Békebeli mézes, fűszeres kifli



Hozzávalók:
Tésztához:
- 80 dkg liszt
- 16 dkg vaj
- 8 dkg cukor
- 2 tojás
- 3 dl tej
- csipet só
- 3 dkg élesztő
Töltelékhez:
- 12 dkg puha vaj
- 4 ek liszt
- 4 tk mézeskalács fűszerkeverék
A tetejére:
- 1 tojás
- cukor
Elkészítés:

A tejet mikróban meglangyosítjuk, adunk hozzá egy kis tk cukrot, majd belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni.


Egy nagy tálba tesszük a lisztet, a sót, a tojásokat, a megolvasztott vajat, a cukrot és a tejes élesztőt, bedagasztjuk a tésztát. Tiszta konyharuha, meleg hely, kb. fél óra alatt duplára kelesztjük.


Elkészítjük a roppant bonyolult tölteléket: a hozzávalókat összekeverjük.


Ha megkelt a tészta, kettévesszük, lisztezett felületen kör alakúra nyújtjuk (hát, nekem kicsit téglalap lett, de nem baj, legfeljebb nem lettek klasszikusak a kiflik, adtunk a szürrealizmusnak, egye kutyus, legfeljebb nem ezeket fotózzuk le), megkenjük a töltelékkel, majd háromszögekre vágjuk a tésztát, hosszabb végüknél fogva feltekerjük őket, sütőpapírral borított tepsibe pakoljuk őket, a tetejüket megkenjük tojással, megszórjuk cukorral, és már mehetnek is a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sülnek. Ez a néhány perc nagyon hosszúnak fog tűnni, előre szólok, mert olyan isteni illatok fognak terjengeni a lakásban, hogy legszívesebben feltépnénk a sütő ajtaját és azonnal behabzsolnánk a kifliket. Ha nagy nehezen kibírtuk a sütési idő végéig, ne habozzunk, öntsünk magunknak egy pohár tejet és azon melegében fogyasszunk el néhány darabot ebből az egyszerű, mégis különleges ízű, isteni finom péksütiből.



Jó étvágyat!


Megjegyzések

  1. Hát ezt egy pohár vaníliás tejjel (hogy teljes legyen a retro hangulat) minden reggel el bírnám viselni. Kár, hogy sosincs időm reggelizni. :)

    VálaszTörlés
  2. Pedig a reggeli nagyon fontos! Én a vacsorát szoktam kihagyni.:-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs