Lengyel ízek nyomában

 

 

DSC_0621[1]

 


Akarsz Krakkóba és Kassára jönni? Naná, hogy akartam! Még nem jártam ezekben a gyönyörű városokban, ezért nagyon megörültem, amikor atyám meglepett egy hosszú hétvégével. A gyönyörű tájakon kívül természetesen a a gasztronómiára is kíváncsi voltam.

Csütörtökön indultunk, hajnalban. Nem kicsit voltak gondjaink a felkeléssel, de azért időben megérkeztünk a  gyülekező helyre, ahol kaptam egy világbajnok kávét, ami erősen javított a lelkiállapotomon. A csapat tagja egy fantasztikus tanár, aki folyamatosan meséli, hogy milyen látnivalók mellett megyünk el a busszal, hihetetlen szórakoztató stílusban kapjuk az információkat. Szlovákián egyelőre csak átutaztunk, de azért Árva váránál megálltunk egy fénykép erejéig:

DSC_0603[1]

Kora délután érkeztünk meg Zakopánéba, ahol elkezdhettem az ismerkedést a lengyel gasztronómiával, egy nagyon hangulatos étteremben:



DSC_0610[1]

A welcome drink hamisítatlan lengyel vodka volt:



Én nem élek alkohollal, ezért nem kóstoltam meg, de állítólag nagyon finom volt.

Előételként egy istenkirály füstölt sajt érkezett, áfonyamártással:

 

DSC_0617[1]

Ezután egy zamatos káposztaleves következett, ami olyan finom volt, hogy biztosan el fogom készíteni otthon is.


DSC_0618[1]

Majd egy olyan lenyűgöző húsos tál jelent meg az asztalon, amitől percekig nem tértünk magunkhoz:



Nagy nehezen rászántuk magunkat, hogy elpusztítsuk ezt az irgalmatlan mennyiségű husit, de négyen sem bírtunk vele. Pedig mennyeien omlós volt az oldalas, és minden húsnemű, a dinsztelt káposztát ízesítése tette különlegessé. És még nem volt vége, jött az életmentő kávé:

 

 


Zárásként pedig egy finom almás papucs:



Alig tudtunk felállni a kiadós ebéd után, de nagy nehezen elindultunk felfedezni Zakopáne szépségeit:


DSC_0636[1]

Este érkeztük meg Krakkóba, ahol a kipakolás után újabb gasztronómiai megpróbáltatások vártak ránk:



Ez a tojásleves teljesen más, mint a miénk, füstös, savanykás íze van, furcsa, de finom volt.

Majd egy szép adag rántott hús érkezett, ami abban a különbözik a nálunk megszokottól, hogy a panírban nincs külön ízesítés. Természetesen ez is elfogyott.


Végezetül egy bundás alma landolt előttem, de luxe kivitelben:


 

Fáradtan, teli pocival térünk nyugovóra, sok szép emlék kíséretében.

A második nap egy svédasztalos reggelivel kezdődött, mivel a nagy rohanásban a szobában felejtettem a telefonomat, erről sajnos nem készült kép. A délelőtt folyamán megnéztük a királyi várat, a Wawelt (csodaszép!):

 



A krakkói belvárosi séta egy étteremben ért véget, ahol a következő finomságok vártak ránk:
A szokásos vodka mellé lazacos előétel járt:



 Majd brokkolikrém leves következett:



Omlós kijevi csirkét kaptunk krumpligombóccal és gombás mártással és egy fenséges répás valamivel:



Végül a desszert is megérkezett egy különlegesen finom tiramisu formájában:



Nagy nehezen feltápászkodtunk az asztaltól, és elindultunk a busz felé, amely a wieliczkai sóbányához vitt volna minket. Azonban nem számoltunk a pénteki csúccsal, melynek következtében egy órás kényszerszünet következett, de végül csak elindultunk, és én saját magamat is meglepve úgy döntöttem, hogy lemegyek a bányába. Rólam tudni kell, hogy lépcső és liftfóbiában szenvedek, és a bányába irgalmatlan sok lépcsőn kellett lemenni, és egy bányalifttel feljönni. Borzalmas pillanatokat éltem át, a liftutat végigsírtam, de sikerült, végigmentem a bányán! Amikor éppen nem remegtem a félelemtől, szájtátva bámultam a föld alatti világ csodáit (mivel a túlélésre koncentráltam, ezért ott képek nem készültek).

Megérdemeltem hát a finom vacsorát, melynek első fogása egy savanykás zöldségleves volt:

DSC_0696[1]

Gordon blue következett, krumplival és káposztával:


DSC_0699[1]

A szép nap zárásaként egy karamellel nyakon öntött almás rétes érkezett:


DSC_0702[1]

Lengyelország nagy élmény volt, mind kulturális, mind gasztronómiai szempontból. Gyorsan elszállt a két nap, biztosan jó néhány kilóval lettem nehezebb, de még vár rám Szlovákia, úgyhogy a fogyókúra még odébb van!

 


 

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs