Gesztenyés tiramisu




Tiramisuból soha nem elég! Ha bárhol látok egy receptet, amelyet még nem készítettem el a műfajban, azonnal ki kell próbálnom. Mautner Zsófiban ismét nem csalódtam, ismét tudott új ízesítést kitalálni, ezúttal a gesztenye-narancs párosítás volt terítéken, könnyen, gyorsan elkészíthető a finomság, és természetesen mennyeien finom! Ez már dupla adag, de hipergyorsan elfogyott....







Hozzávalók:


- 4 ek cukor


- 1 dl narancslé (2 db narancs leve)


- 2 dl víz


- 50 dkg mascarpone


- 50 dkg gesztenyemassza


- 3 dl tejszín


- 1 csomag babapiskóta


- 20 dkg kandírozott narancshéj (én sajnos nem kaptam a boltban, ezért ez kimaradt nálam)


- kakaópor


Elkészítés:


A narancsos szirup elkészítésével kezdünk. Egy lábosban összekeverjük a vizet, a cukrot és a narancslevet, és addig főzzük, amíg a cukor fel nem olvad. 


A tejszínből félkemény habot verünk.


A gesztenyemasszát összetörjük, elkeverjük 4 ek felvert tejszínnel, majd hozzáadjuk a mascarponét is, végül óvatosan beleforgatjuk a maradék tejszínhabot is. Most kellett volna beleszórni a kandírozott narancs felét, én ennek hiányában hozzáadtam 2 ek narancslevet.


Poharakat kerítünk, az aljába beletörünk 2 db babapiskótát, azt meglocsoljuk 2 ek narancsos sziruppal, erre jön a mascarponés krém. Addig folytatjuk a rétegzést, amíg a pohár tart, majd a tetejét megszórjuk kakaóporral.


Egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap pedig kezdődhet a dőzsölés. Vigyázat, függőséget okoz!







Jó étvágyat!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs