Kávés süti




Bódi Margó művészeti munkásságát sajnos nem igazán tudom értékelni, azonban háziasszonyi minőségében nagyon is kedvelem. Tetszett a TV Paprikán a főzőműsora, többször is megnéztem, sőt a szakácskönyvét is megvettem. Legmélyebb sajnálatomra az abszolút kedvencem, a kávés szelet nem volt benne, ezért nagyon megörültem, amikor a házfestés miatti pakolás közben előkerült a receptje. Kicsit változtattam a mennyiségeken, mert anno a műsor után egyszer már elkészítettem, de akkor nem volt az igazi, ezért a család ízléséhez igazítottam a finomságot, így már elsöprő sikert aratott.





Kávés szelet







Hozzávalók:


Tésztához:


- 10 tojás


- 10 ek liszt


- 10 ek cukor


- 4 ek kakaópor


- 1 ek olaj


- 1 cs vaníliás cukor


- 1,25 dl kávé


Krémhez:


- 35 dkg puha vaj


- 4 ek kakaópor


- 1,25 dl kávé


- 10 ek cukor


- 2 cs vaníliás cukor


Tetejére:


- 5 dl tejszínhab


- 4 ek porcukor


- csokireszelék


Elkészítés:


A tojásokat habosra keverjük a cukrokkal. Hozzáadjuk a lisztet, a kakaóport, az olajat és a kávét. Egy nagy tepsit kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).


A krémhez a puha vajat kikeverjük a cukrokkal, majd hozzáadjuk a kakaóport és a kávét. 


A tejszínből a porcukorral kemény habot verünk.


És már csak az összeállítás van hátra: a kihűlt piskótára rákenjük a kávés krémet, óvatosan rásimítjuk a tejszínhabot, megszórjuk csokireszelékkel, egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük és behabzsoljuk.







Jó étvágyat!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs