Zöldborsós-mentás csirkeragu




Belezúgtam egy szép mentacsokorba a Sparban, és kitaláltam, hogy márpedig én húshoz fogom használni ezt a zöld szépséget. Eszembe jutott, hogy nemrég hozta meg a postás a Vidék íze c. újságot, és amikor átlapoztam, mintha láttam volna benne egy, a célnak megfelelő receptet. Amint hazaértem, azonnal megkerestem a lapot, megnyugodtam, hogy egyszerűen, gyorsan elkészíthető ételről van szó, nem is töltöttem fél óránál többet a tűzhely mellett, és isteni finom ebédet sikerült készítenem!





Zöldborsós-mentás csirkeragu







Hozzávalók:


- 60 dkg csirkemellfilé


- 50 dkg zöldborsó (részemről mirelit)


- 2 közepes lila hagyma


- fél póréhagyma (részemről 2 újhagyma)


- fél csokor friss menta


- 1 gerezd fokhagyma


- 25 dkg rizs


- só, olaj


Elkészítés:


A rizst kifőzzük.


A csirkehúst apró kockákra vágjuk, a lila hagymát nagyobb darabokra vágjuk, az újhagymát (vagy póréhagymát) felkarikázzuk. 


Egy nagy serpenyőben olajat hevítünk, fehéredésig főzzük benne a húst, majd hozzáadjuk a borsót (én mirelitet használtam, és előtte forró vízzel leöntöttem), sózzuk, és addig pároljuk, míg majdnem kész. Ekkor adjuk csak hozzá a hagymákat, a zúzott fokhagymát, és az apróra vágott mentát. Pár percig együtt sütjük. Végül hozzákeverjük a kifőtt rizst, újabb néhány percig főzzük, majd elzárjuk a gázt.


Már csak a tálalás van hátra, egy tányérra kiszedünk egy adag ételt, megszórjuk mentával, és már ehetünk is! Egyszerű, mégis különleges, gyorsan elkészíthető, finom ebéd, gyorsan függőséget okoz!







Jó étvágyat!






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs