Zöldséges rakott köles











Lassan jön a karácsony, eljött az ideje a mélyhűtőtakarításnak. Találtam benne egy fél zacskó brokkolit és zöldborsót, valamint a spájzban rábukkantam egy konzerv kukoricára, és még mindig nem fogytam ki a kölesből. Erről eszembe jutott, hogy láttam egy jó receptet Vegalife-nál, nem haboztam sokat, a még hiányzó alapanyagokat beszereztem a zöldségesnél, és már nem is volt semmi akadálya annak, hogy gyorsan elkészüljön a finom vasárnapi ebéd. Amikor kivettem a sütőből a végeredményt, percekig csak csodáltam a színeket, de aztán győzött az éhség, és gyorsított ütemben elpusztítottam ezt az egyszerű, de nagyszerű ételt!


Zöldséges rakott köles





Hozzávalók:
- 40 dkg köles
- 80 dkg vegyes zöldség (nálam brokkoli, zöldborsó, kukorica, répa, de kinek mi tetszik)
- 1 lilahagyma
- 3 dl tej
- kevés szerecsendió
- ételízesítő (lánykor nevén Vegeta)
- vaj (olaj, kókuszszír, kókuszolaj, ki mit használ zsiradéknak)
Elkészítés:

A kölest alaposan átmossuk, majd háromszoros mennyiségű vízben egy kevés ételízesítővel készre főzzük. Közben a zöldségeket is megtisztítjuk (elővesszük a mélyhűtőből, kivesszük a konzervből stb.), és kevés vízen, 1 tk ételízesítővel megszórva nem túl puhára pároljuk.


Egy tűzálló tálat/ közepes tepsit kivajazunk, és nekiállunk rétegezni a hozzávalókat. Egy sor köles, egy sor zöldség, újabb sor köles, végül a tetejére egy újabb sor zöldség. A tetejére felkarikázott lilahagyma kerül. Egy kisebb tálban belekeverjük a tejbe az ételízesítőt és a frissen reszelt szerecsendiót, majd egyenletesen felöntjük a zöldséges tálat vele. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk az alufóliával lefedett ételt, és kb. 30 perc alatt készre sütjük. Egészséges és finom ebéd lesz belőle!





Jó étvágyat!


Megjegyzések

  1. Google képekben keresgélve találtam rá az alkotásodra, s mikor láttam, mennyire hasonlít az enyémhez, idekattintottam. Köszönöm! :) Örülök, hogy elkészítetted és így "kiszínezted a napod" és az én napomat is vele :)

    VálaszTörlés
  2. Én köszönöm a receptet!:-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs