Burgonya gratin sajttal és borsóval

20150528_112449[1]


Ebben a mocsok időben nagyon megnyugtatóan tud hatni a szürkeség által megtépázott lelkemre, ha bekapcsolom a sütőt, és mindjárt jobb kedvem támad, miközben a belőle áramló mennyei illatokat szaglászom. Ezúttal kivételesen nem volt kedvem sütit sütni (ilyen is ritkán van!), viszont kitört rajtam a borsóéhség, úgyhogy már csak azt kellett kitalálnom, miként tegyem múlt időbe a mélyhűtőben békésen heverésző mirelit kiszerelésű alapanyagot. Ilyenkor mindig bemegyek a spájzba, és körülnézek, és általában ráesik a tekintetem valamire, amitől ihletet kapok. Most is így történt, amint megláttam, hogy 2 kg krumpli az utolsókat rúgja, eszembe jutott, hogy milyen régen kinéztem már magamnak egy receptet a kedvenc vega szakácskönyvemből, de eddig még nem sikerült sort kerítenem rá. Most jött el a pillanat, gyorsan ellenőriztem, hogy minden hozzávaló rendelkezésre áll-e, és már álltam is neki a finomság elkészítésének. Nem csalódtam, mennyei ebéd lett belőle!


Burgonya gratin sajttal és borsóval


20150528_112449[1]


 Hozzávalók:


- 2 kg burgonya


- 10 dkg vaj


- 2 dl tej


- 1 dl főzőtejszín


- 20 dkg zöldborsó (részemről mirelit)


- 4 db tojás


- 25 dkg reszelt sajt


- só, bors


Elkészítés:


 A burgonyákat megtisztítjuk, vékonyan felkarikázzuk.


Egy nagy serpenyőben felolvasztjuk a vajat, hozzáadjuk a burgonyaszeleteket. sózzuk, borsozzuk, időnként kevergetve 10 percig pároljuk, hogy ne ragadjon le. Ráöntjük a tejet és a tejszínt, beleborítjuk a zöldborsót, jól összekeverjük, és már vesszük is le a tűzről. Langyosra hűtjük,  hozzáadjuk a tojásokat és egy kevés reszelt sajtot.


Egy nagyobb tepsit kivajazunk és - lisztezünk, beleöntjük a masszát, egyenletesen elsimítjuk, a tetejét jól megszórjuk a reszelt sajttal. Már tolhatjuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 40  perc alatt készre sütjük (tűpróba! akkor jó, ha a burgonya már teljesen megpuhult). Kellemesen melengető hőmérsékletűre hűtjük, szeleteljük, habzsoljuk. Máris jobb lesz a kedvünk!


20150528_111655[1]Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs