Citromos-áfonyás kuglóf

20150526_110945[1]


Ahhoz képest, hogy pár napon belül hivatalosan is kitör a nyár, konkrétan dideregtem éjszaka és a reggeli kávémat iszogatva szomorúan néztem a szürke eget. Muszáj volt valami melegséget árasztó, igazi házi finomságot sütnöm, hogy egy kis fény költözzön jobb időkre áhítozó lelkembe. Viharsebesen eldöntöttem, hogy jelen helyzetre a kuglóf műfaja nyújtja a tökéletes megoldást (miért? gyorsan elkészül, végtelenül variálható és művészet elrontani, és egyébként mondjon valaki jobb elfoglaltságot ilyenkor,  mint kuglófot eszegetni tejeskávéval?). Már csak azt kellett kitalálnom, milyen ízeket szeretnék a tányérra varázsolni. Ötletért kinyitottam a mélyhűtőt, ahol felfedeztem egy zacskó mirelit áfonyát, mire eszembe jutott, hogy a Nők Lapja Konyha című újságban láttam egy jó is áfonyás kuglóf receptet. Gyorsan előkerítettem, megnyugodtam, hogy minden hozzávaló fellelhető hozzá itthon, és már álltam is neki a sütésnek. Hamar elkészült, nem kellett sokat várnom a testet-lelket kényeztető finomságra!


 Citromos-áfonyás kuglóf


20150526_110945[1]


 Hozzávalók:


- 22 dkg puha vaj (kókuszzsírral is működik, de én most igazi nagymamás ízélményre vágytam) + a formához


- 22 dkg porcukor + a tetejére


- 5 tojás


- 1 citrom reszelt héja


- fél csomag sütőpor


- 25 dkg liszt + a formához


- 20 dkg kék áfonya


Elkészítés:


Egy kis tálban összekeverjük a lisztet a sütőporral, hozzáreszeljük a citrom héját.


Egy másik tálban habosra keverjük a puha vajat a porcukorral, folyamatos keverés mellett egyenként hozzáadjuk az egész tojásokat, végül hozzáforgatjuk a lisztes keveréket. Már csak az áfonyát kell belekevernünk a tésztába,  és az érdemi résszel is meg is volnánk.


Kivajazunk és lisztezünk egy kuglófformát, beleöntjük a masszát, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Langyosra hűtjük, megszórjuk porcukorral, szeleteljük, egy pohár (tejes) kávéval fogyasztva máris helyrerántja a kedélyünket ezen a lehangoló napon!


 


20150526_111428[1]Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs