Gombabolognai spagettivel

20150524_155506[1]


Beköszönt a napsugár a konyhaablakon, nekem is megjött a kedvem a főzéshez. Nagyon nem kellett gondolkodnom azon, hogy mi készüljön ebédre, már beszereztem a hozzávalókat, mert amikor megláttam a fotót a Nők Lapja Konyhában, tudtam, hogy ezt én bizony el fogom készíteni. Nagyon bejön nekem újabban a vega lét, meglepően jól érzem magam a bőrömben húsevés nélkül (nem görcsölök rá a témára, ha úgy tartja kedvem továbbra is ragadozom, bár már egyre ritkábban teszem), ráadásul a kilóimnak is jót tesz, úgyhogy ez valószínűleg egy darabig még így marad. Na de vissza az ebédhez. A bolognai spagetti nagy kedvencem, már régen tervezem, hogy elkészítem húsmentes változatban, ezért nagyon megörültem, amikor megláttam az újságban azt az amúgy teljesen kézenfekvő ötletet, hogy darált hús helyett gombával készüljön el a paradicsomos ragu. Most, hogy a jó idő előhozta belőlem a konyhatündért, már álltam is neki az egyszerű, de nagyszerű ebédnek. A tetemes mennyiségű gomba megtisztítását kihagytam volna az életemből, de a finom végeredmény mindenért kárpótolt, felvettem a kedvencek közé!


Gombabolognai spagettivel


20150524_155506[1]


Hozzávalók:


- 50 dkg spagetti


- 4 ek olívaolaj


- 1 db vöröshagyma


- 2 szál szárzeller


- 2 gerezd fokhagyma


- 1 kg gomba


- só, bors


- kevés víz


- 2 doboz hámozott paradicsom konzerv


- reszelt sajt, petrezselyem, olívaolaj a tetejére


Elkészítés:


A hagymákat és a szárzellert finomra aprítjuk. Essünk túl a legmocsokabb melón, tisztítsuk meg és vágjuk apróra az ipari mennyiségű gombát. 


A tésztát főzzük ki lobogó forró, sós vízben, szűrjük le.


Egy nagy serpenyőben felhevítjük az olívaolajat, üvegesre dinszteljük rajta a hagymákat és a szárzellert. Hozzáadjuk a gombát, sózzuk, borsozzuk. Mehet hozzá a hámozott paradicsom, felöntjük kevés vízzel, és addig főzzük, amíg sűrű mártás lesz belőle.


És ennyi, készen vagyunk, tálaláskor a tészta tetejére tesszük a gombaragut, megszórjuk reszelt sajttal, petrezselyemmel, meglocsoljuk kevés olívaolajjal. Egyszerű, mégis különleges ebéd!


20150524_155506[1]Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs