Kókuszos-mentás borsófőzelék

 



 


Borsófőzelék mániában szenvedek, ennek ellenére még csak az alapreceptet próbáltam ki (Horváth Ilona természetesen), nem nagyon foglalkoztam eddig a variációkkal (mert a klasszikus a nagy kedvenc, ugyebár). Azonban amióta megvettem Főzelékes Feri szakácskönyvét, új távlatok nyíltak előttem a műfajban. Konkrétan azzal a problémával lapoztam bele a kiadványba, hogy a már láthatóan lekonyulófélben lévő mentámmal kezdjek valamit, és lehetőleg főzelék formájában. Amikor megláttam, hogy borsófőzelékbe is lehet tenni mentát, nem is néztem meg a többi receptet, azonnal lecsaptam a könyvet a konyhaasztalra, szedtem össze a hozzávalókat, és már álltam is neki az ebédnek. Gyorsan megvan, egyszerű, mégis különleges főzelék és nem utolsósorban mennyeien finom. Vigyázat, függőséget okoz!

 

Kókuszos-mentás borsófőzelék

 


Hozzávalók:
- 1 ek vaj
- 3 ek olívaolaj
- egy csokor újhagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 tk őrölt gyömbér
- 1 kg borsó (részemről mirelit)
- 10 db mentalevél
- 4 dl alaplé (tudom, ez már tényleg nagyon gáz, de még mindig víz és zöldségleves kocka)
- 1 dl kókusztej (forró víz +kókusztejpor)
-2 ek étkezési keményítő
- só, bors
- tetejére tojás (kinek milyen feltét ízlik, én így szeretem)
Elkészítés:


A hagymát felkarikázzuk.


Egy nagy fazékban összeolvasztjuk a vajat az olajjal. Beletesszük a hagymát, finoman sózzuk és 2 percig pároljuk. Ráreszeljük a fokhagymát, hozzáadjuk a gyömbért, majd további fél percig kevergetjük. Hozzáadjuk a  borsót, felöntjük az alaplével. Beletesszük a mentalevél felét, sózzuk, borsozzuk, és lefedve 10 percig főzzük.

Ezután egy kisebb tálba szedünk belőle egy merőkanálnyit, hozzáadjuk a maradék 5 db mentalevelet, és összepürésítjük. Visszaöntjük az alaphoz és az egészet összemelegítjük. Egy kis tálban elkeverjük a keményítőt a kókusztejjel, belekeverjük a főzelékbe. Sózzuk, borsozzuk, pár percig, amíg besűrűsödik, főzzük. És ennyi, készen vagyunk, tányérra szedjük és tetszés szerinti feltéttel tálaljuk (én tükörtojással szoktam enni, de kinek mi tetszik).

 


Jó étvágyat!


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs