Mézes diós brownie

20150519_162129[1]


Csokoholista vagyok, voltam és leszek. Olyan szinten függő vagyok, hogy Csernus doktornak sem lenne semmi esélye arra, hogy kigyógyítson belőle (mondjuk megnézném, milyen lenne egy terápiás beszélgetés vele, szerintem vér folyna, van olyan erős egyéniségem, mint a dokinak). Minden normális konyhatündér fagyit készítene ebben a melegben (bár már hozzánk ideért a borult idő), rám viszont naná, hogy most jött rám a brownie süthetnék, mert valami nagyon töményen csokisat akartam enni. Nem volt sok kedvem a konyhában forgolódni, ezért nagyon gyorsan eldőlt, hogy ezt a fajta nasit fogom választani (igazi jolly joker ez a süti, gyorsan készen van és ezerféle variációja létezik). Aztán megláttam egy szép adag diót a hűtőben, úgyhogy a kör leszűkült, már csak egy jó receptet kellett találni a diós brownie kategóriában. Erről eszembe jutott, hogy a könyvespolcom mélyén ott hever a Csokoládés finomságok aranykönyve című kiadvány (ha esetleg nem mondtam volna még, gyűjtöm a szakácskönyveket, durván sok van belőlük, és mindig találok olyat, amit muszáj megvennem, hiába, én már csak ilyen vagyok). Hamar előkerítettem, még gyorsabban zúgtam bele egy receptbe, amelyet azonnali hatállyal el is készítettem. Percek alatt készen van és maga az édes bűn!


Mézes diós brownie


20150519_162129[1]


Hozzávalók:


- 15 dkg finomliszt


- 1,25 dl méz


- 10 dkg dió


- fél csomag sütőpor


- 20 dkg étcsoki


- 10 dkg cukor (mondanám, hogy barna, de ezúttal bűnözni akartam, úgyhogy sima kristálycukorral készült a süti)


- 12,5 dkg vaj (nem, nem kókuszzsír, ha már bűnözünk, ne kispályázzunk!)


- 2 tojás 


- csipet só


Elkészítés:


A sütőt előmelegítjük 180 fokra.


Sütőpapírral kibélelünk egy közepes tepsit.


Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet, a sütőport és a sót.


Vízgőz fölött összeolvasztjuk a csokit és a vajat, néhány percre félretesszük hűlni, majd hozzáadjuk a mézet és cukrot, végül belekeverjük a tojásokat. Óvatosan hozzáforgatjuk a lisztes keveréket. A diót durvára vágjuk, és nem meglepő módon szintén hozzáadjuk a keverékhez. És ennyi volt a meló a sütivel, már csak annyi a dolgunk, hogy a tésztát beleöntsük a sütőpapírral bélelt tepsibe, betoljuk a sütőbe, és kb. fél óra alatt készre süssük (tűpróba!). Kihűtjük, szeleteljük, és boldog mosollyal arcunkon elkárhozunk.


 


20150519_161559[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs