Zöldséges lepény

20150518_173810[1]


Vegán reggeli? Na ne, egyen aki akar olyan ízetlen valamit! Én is ezt mondtam még pár héttel ezelőtt is, azonban lassan, de biztosan rájöttem arra, hogy mennyei finomságokat lehet alkotni a növényi alapú konyha hozzávalóiból Tévedés ne essék, nem vagyok vegán (nem is tervezem, hogy az leszek, nekem egyféle gasztro irányzat nem elég, mind kell!), csak szeretem az egészséges ételeket, és mivel az ízek szerelmese vagyok, hamar beleszerettem ebbe a műfajba, pláne úgy, hogy rohamosan fogyok közben,  naná, hogy szívesen kísérletezek vele.  Szóval amikor elkezdtem morfondírozni azon, hogy mit kellene reggelizni, és megláttam a brokkolit a mélyhűtőben és a tofut a hűtőben, azonnal félretettem a mákos kalács receptet (nyugalom, el fog készülni az is, csak most ehhez kaptam ihletet), mert eszembe jutott, hogy a Vidék íze c. újságban láttam egy zseniális receptet ezekből a hozzávalókból. Viharsebesen neki is álltam, minden nehézség nélkül el is készült, és már alig van belőle, mert annyira finom, hogy  folyamatosan rájárok! 


Zöldséges lepény


20150518_173810[1]


Hozzávalók:


- 2 nagyobb burgonya


- 2 sárgarépa


- 1 hagyma


- 2 paradicsom


- 1 brokkoli (részemről 20 dkg mirelit)


- 1,5 dl kókusztej (részemről forró víz és kókusztejpor, de bármilyen növényi tej megteszi)


- 3 ek sörélesztőpehely


- 1 csomag tofu


- 2 ek kókuszzsír


- olívaolaj


- só, bors


Elkészítés:


A krumplit és a répát meghámozzuk, nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Összekeverjük a kókuszzsírral, sózzuk, borsozzuk. Egy kerek piteformát alaposan kikenünk olívaolajjal, egyenletesen beletuszkoljuk a masszát, úgy, hogy az oldalára is jusson, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. 15 percig sütjük.


Közben elkészítjük a tölteléket. A zöldségeket megtisztítjuk, a hagymát finomra vágjuk, a paradicsomot felkarikázzuk, a brokkolit rózsáira szedjük (én nemes egyszerűséggel kiborítottam a mirelit változatot a zacskóból). Egy nagy serpenyőt kerítünk, kevés olívaolajat hevítünk benne, elkezdjük pirítani rajta a brokkolit, majd hozzáadjuk a hagymát és a paradicsomot is, roppanósra sütjük őket.


A tofut felkockázzuk egy kisebb tálban, elkeverjük a kókusztejjel és a sörélesztőpehellyel, botmixert ragadunk és összepürésítjük. Ritka ocsmányul fog kinézni, de ne essünk kétségbe, ez a jó állag! Sózzuk, borsozzuk.


Kivesszük a sütőből a félig kész tésztát, egyenletesen belesimítjuk a zöldségeket, és nyakon öntjük a tofus keverékkel. Még mindig undorítóan néz ki, de még mindig nincs semmi gond, becsukjuk  a szemünket, visszatoljuk a sütőbe, és kb. 20 perc alatt készre sütjük a lepényt. Langyosra hűtjük, szeleteljük, habzsoljuk!


 20150518_173412[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs