Epres kókuszkocka

20150613_184058[1]


Nincs az az isten, hogy én bekapcsoljam a sütőt ebben a prosti melegben! Egészen addig a percig teljesen komolyan is gondoltam, amíg szembe nem jött velem a neten ez a recept.  Szerelem volt első látásra, azonnali hatállyal újraterveztem a nasit, az eredeti epres tervet lekukáztam, és már álltam is neki ennek az egyszerű, de nagyszerű finomságnak. Jelentem, mennyei a végeredmény,  kötelező darab!


Epres kókuszkocka


20150613_184058[1]Hozzávalók:


 Piskóta:


- 4 db tojás


- 4 ek cukor


- 4 ek finomliszt


- fél csomag sütőpor


- 1 cs vaníliás cukor


Bevonat:


- 50 dkg eper


- 20 dkg cukor


Forgatáshoz:


- 15 dkg kókuszreszelék


- 3 dkg fehér csoki


Elkészítés:


A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk. A sárgáját habosra keverjük a cukrokkal. Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet a sütőporral, hozzáadjuk a cukros tojáshoz, majd óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot is. Egy közepes tepsit kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a tésztát, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, és kb. 15 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük.


Az epreket megmossuk, lecsumázzuk, félbe vágjuk, leturmixoljuk. Hozzáadjuk a cukrot és alacsony lángon pár perc alatt sűrű krémet főzünk belőle, langyosra hűtjük.


Egy tálba tesszük a kókuszreszeléket, hozzáreszeljük a fehér csokit.


Az előkészületekkel megvolnánk, már csak a süti összeállítása van hátra. A piskótát felkockázzuk, minden darabot megmártunk az epres krémben, és megforgatunk a csokis kókuszreszelékben. A kész sütiket tepsire sorakoztatjuk, és viharsebesen eltüntetjük a szemünk elől, különben morzsa sem marad belőlük, márpedig még egy éjszakára be kell(ene) költözniük a hűtőbe. Mondanám, hogy másnap lehet habzsolni, de én már most bepusziltam majdnem a fele adagot egyedül, fogalmam sincs, hogyan fogom kibírni reggelig! Célszerű helyből duplázni az adagot, mert azonnali függőséget okoz, és nagyon fogy!


20150613_184058[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs