Finomfőzelék

20150628_122054[1]


Tudom, hogy perverz vagyok, de imádom a finomfőzeléket! Ez az étel, amit mindenkivel megutáltatnak a menzán, de nekem óriási szerencsém volt, az általános iskolában nagyon jó volt a konyha, a finomfőzeléket pedig különösen finoman készítették el a szakács nénik. Imádok kísérletezni a műfajjal, hiszen a variációk száma végtelen. Főzelékes Feri blogjának nagy rajongója vagyok, biztos voltam benne, hogy nála fogok találni olyan receptet, amit még nem próbáltam ki. Így is történt, azonnal beleszerettem ebbe a változatba, gyorsan beszereztem a Sparban a hozzávalókat, vasárnap pedig kevés melóval mennyei ebédet varázsoltam belőle. Vigyázat, függőséget okoz!


Finomfőzelék


20150628_122054[1]Hozzávalók:


- 3+1 ek hideg vaj


- 1 db póréhagyma 


- 1 gerezd fokhagyma


- 1 tk őrölt gyömbér


- 1 fej karalábé


- 50 dkg sárgarépa


- 1,5 dl alaplé (tudom, hogy ez már nagyon égő, de még mindig víz és leveskocka)


- 40 dkg zöldborsó (részemről mirelit)


- 1 csomag retek


- 1 csokor petrezselyem (esetemben 2 ek szárított)


- só, bors


- limelé


Elkészítés:


A hagymát karikára vágjuk, a zöldje nélkül. A sárgarépát és a karalábét meghámozzuk, apróra kockázzuk. A retket nagyobb darabokra vágjuk. 


Egy nagy serpenyőben felolvasztjuk a 3 ek vajat, ráreszeljük a fokhagymát, hozzáadjuk az őrölt gyömbért, összekeverjük, majd hozzáadjuk a hagymát. Finoman sózzuk, pár percig kevergetjük, majd mehet hozzá a karalábé és a sárgarépa. Alaposan összeforgatjuk, hozzáadjuk az alaplevet, forrásig melegítjük. Lefedjük, 10 percig pároljuk.


Ezután hozzáadjuk a borsót és a retket. Átkeverjük, újabb 5 perc párolás következik.


Ha minden jól ment, a zöldségek ekkora megpuhultak (ha nem, akkor még túlóráztatjuk őket egy kicsit), sózzuk, borsozzuk őket. Hozzáadjuk a maradék 1 ek vajat, elkeverjük, majd petrezselyemmel és limelével ízesítjük. Gyorsan megvan, tökéletesen egészséges és mennyeien finom!


20150628_122054[1]


 Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs