Gyümölcspizza

20150626_062531[1]


Az új munkahelyemen a csapat együtt szokott ebédelni, és elég gyakran pizzát esznek jóízűen mellettem a kollégák. Amitől természetesen nekem is megjön a kedvem a műfajhoz, de hát nem azért ütöm ki magam hetente háromszor tornán, és igyekszem minél egészségesebb életmódot követni, hogy befaljak egy hagyományos pizzát, ami isteni finom ugyan, de rengeteg nem kívánatos kalóriát tartalmaz. Mint mindenre, erre a helyzetre is van megoldás, nem kell lemondani a pizzaevés szépségeiről, csak a tészta hozzávalóit kell lecserélni, és kicsit túl kell lépni a feltét kérdésében a komfortzónán, azaz nem csak hawai pizza van a világon (nekem ez a kedvencem). Nem magamtól világosodtam meg (nem vagyok és nem akarok ekkora guru lenni), csak belelapoztam a nemrég  megjelent Nők Lapja Konyha Desszert különszámába, és azonnal beleszerettem a gyümölcsös pizza ötletébe. Hamar megvan, durván jó és abszolút egészséges, új kedvenc született nálam!


Gyümölcspizza


20150626_062531[1]


Hozzávalók:


Tésztához:


- 10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt + a nyújtáshoz


- 10 dkg zabpehelyliszt


- 1 ek (nyírfa)cukor


- 1 dl natúr joghurt


- 10 dkg kókuszzsír (vaj)


- csipet só


Feltéthez:


- 2 dl joghurt


- (nyírfa)cukor ízlés szerint


- friss gyümölcs (nálam nektarin, cseresznye és málna, de kinek mi tetszik)


Elkészítés:


Egy nagy tálba tesszük a liszteket, a cukrot, a joghurtot, a kókuszzsírt (vajat) és a sót. Ruhaujj felgyűr, tésztát begyúr. Lisztezett felületen kerek lappá nyújtjuk. 


Egy pizzasütő lapot (vagy tepsit) kibélelünk sütőpapírral, egyenletesen elosztjuk rajta a tésztát, megszurkáljuk villával, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).


Egy tálban elkeverjük a joghurtot és a (nyírfa) cukrot. A kissé kihűlt pizzalapot megkenjük a cukros joghurttal, és feldíszítjük friss gyümölcsökkel. Et voilá, íme a mennyeien finom  egészséges pizza, amelyből büntetlenül ehetünk, amennyi belefér! 


20150626_063106[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs