Kánikulai méteres kalács

20150614_071320[1]


Hatalmas kedvenc nálam a méteres kalács, azonban eddig minden kísérletem kudarcba fulladt, soha nem sikerült úgy, ahogyan egykoron a mama készítette. Már jó ideje gyűjtögetem a recepteket és a bátorságot, hogy újra megpróbáljam, eredetileg erre a hétvégére irányoztam elő feladatként. De közbejött a meleg, semmi kedvem sem volt bekapcsolni a sütőt, megfőzni a krémeket stb, alternatív megoldást kellett találnom. Rávetettem magam a netre, és hamar rá is bukkantam a keresett receptre. Amikor megláttam, hogy az általam nagyon kedvelt Albert keksz a hozzávaló, már tudtam, hogy a kérdés eldőlt, nekem ő kell! Gyorsan megvan és nagyon finom, kánikula idején tökéletes desszert! Sajnos nem túl kalóriaszegény, de legközelebb majd egészséges hozzávalókból készül, és akkor már tényleg bűntudat nélkül lehet habzsolni a finomságot!


Kánikulai méteres kalács


20150614_071320[1]


Hozzávalók:


- 2 csomag Albert keksz


- 2 cs csokoládés pudingpor


- 1 ek kakaópor


- 7 dl tej


- 1 dl kávé


- 8 ek cukor


- 25 dkg vaj


- egy kupica rum


Elkészítés:


Egy nagyobb lábosban elkeverjük a pudingport a kakaóporral, a cukorral, hozzáadjuk a tejet és a kávét, csomómentesre keverjük. Alacsony lángon pár perc alatt sűrű krémet főzünk belőle. Hozzáadjuk a felkockázott vajat és a rumot.


A lényegi dolgokkal meg is lennék, már csak annyi a dolgunk, hogy tálcát kerítünk, minden kekszdarabra kb. fél ek krémet teszünk, és összeragasztjuk őket. A maradék krémmel megkenjünk a kekszek tetejét. És ennyi, készen vagyunk, mehet a finomság a hűtőbe egy éjszakára, másnap átlósan felszeleteljük, és derekasan pusztítjuk.


20150614_071257[1] Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs