Kávés-whiskeys kuglóf kávés mázzal

 



 


Egyszer már leszoktam a kávéról, azonban nem vagyok elég erős és visszaszoktam. Imádom ugyanis az ízét, nem tudok és nem is akarok lemondani róla véglegesen. Éppen ezért nagyon szívesen kísérletezek a kávés receptekkel, ha látok egy-egy érdekesebb ötletet, azonnal ki szoktam próbálni. Most is így jártam, amikor a Nők Lapja c. újságban rápillantottam a whiskeys-kávés kuglóf fotójára, azonnal tudtam, hogy a reggeli kérdése eldőlt. Nem túl bonyolult, mégis különleges finomság, érdemes adni neki egy esélyt!

 

Kávés-whiskeys kuglóf kávés mázzal

 


Hozzávalók:
Kuglófhoz:
- 40 dkg liszt
-  egy csipet só
- 10 dkg cukor
- 1 ek instant kávé
- 1 csomag (7g) szárított élesztő
- 1 dl tej
- 2 tojás
- 15 dkg vaj
- 1 dl whiskey
Mázhoz:
- 3 ek porcukor
- 1 dl kávé


Elkészítés:


Egy nagy tálban összekeverjük a lisztet a sóval, a szárított élesztővel, a cukorral és az instant kávéval, belemorzsoljuk a puha vajat, eldolgozzuk. 


A következő mutatvánnyal sikerült a frászt hoznom saját magamra, ugyanis sikerült lángra gyújtanom a whiskey-t, és majdnem a konyhát is, amikor ijedtem majdnem eldobtam a serpenyőt. Aztán sikerült úrrá lennem a helyzeten, az alkohol végül csak elforrta magát, így azt is hozzáönthettem  a tészta többi hozzávalójához.

Egy kis tálban elkeverjük a tojást a tejjel, ez is mehet a tésztához, amelyet begyúrunk, letakarunk tiszta konyharuhával és fél óra alatt langyos helyen duplára kelesztünk.

Kivajazunk egy kuglófformát, beletesszük a tésztát, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!).

Ha egy kicsit kihűlt a kuglóf, elkészítjük a roppant bonyolult mázat: egy kis tálban elkeverjük a kávét a porcukorral. Óvatosan ráöntjük a kuglófra, megvárjuk, amíg rádermed, és már szeletelhetjük és habzsolhatjuk is. Egy pohár tejjel/kakaóval mennyei reggeli/vacsora!

 


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs