Málnás-mákos tiramisu

20150620_110117[1]


Viszlát eper, isten hozott málna! Kicsit fáziskésésben vagyok, elfelejtettem, hogy véget ért a sajnos nagyon rövid eperszezon, hiába kerestem ezt a mennyeien finom gyümölcsöt a zöldségesnél. Csalódottságom csak addig tartott, amíg meg nem láttam, milyen gyönyörű málnaszemek kelletik magukat az egyik dobozban, nem is gondolkodtam sokáig, felpakoltam belőle rendesen. Hazaérve törhettem a buksimat azon, hogy mi is készüljön belőle. Mivel jól lefáradtam péntekre (új munkahely, rengeteg újdonság stb.), nem volt kedvem sütni, ezért alternatív megoldást kerestem. Végül eszembe jutott, hogy a Kifőztük-ben láttam egy kiváló tiramisu receptet, amit amúgy is ki akartam próbálni, úgyhogy gyorsan előkerítettem, a Sparban beszereztem a mascarponét és már álltam is neki az elkészítésnek. Nem vittem túlzásba a melót - volt vagy pár perc, amit rá kellett szánnom az életemből - , már csak ki kellett bírnom egy éjszakát, és utána habzsolhattam is ezt az egyszerű, mégis különleges nasit!


Málnás-mákos tiramisu


 20150620_110117[1]Hozzávalók:


- 6 tojás


- 6 ek (nyírfa)cukor


- 2 cs vaníliás cukor


- 3 dl tej


- 1 ek rum


- csipet só


- 20 dkg darált mák


- 30 dkg friss (vagy mirelit) málna


- babapiskóta


Elkészítés:


A tejet felforraljuk, elzárjuk alatta a gázt, és hozzákeverjük a rumot.


A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéből kemény habot verünk a sóval. A sárgáját habosra keverjük a cukrokkal, hozzáadjuk a mascarponét és a mákot. Óvatosan hozzáforgatjuk a fehérjehabot, végül a málna felét.


Egy nagy tálat kerítünk, az aljára sorakoztatjuk a rumos tejben megforgatott babapiskótákat, mehet rá a krém fele, újabb babapiskóta réteg, majd a krém másik fele következik. A tetejét megszórjuk a málna másik felével. És ennyi, készen is vagyunk, egy éjszaka szundi következik a hűtőben, másnap már pusztíthatjuk is a finomságot. 


20150620_110516[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs