Sztracsatella parfé

20150607_164905[1]


Meleg van! Nagyon meleg! Most azonban nem fagyira vágytam, hanem parféra (miért, miért? honnan tudjam? parfé kellett és kész!). Ezúttal a nosztalgia döntötte el, hogy milyen ízesítésű legyen. A kezembe került Stahl Judit Gyors édességek című szakácskönyve, amelyből anno elkészítettem életem első parféját (rémes lett, de sokat tanultam belőle). Ahogy megláttam a fotót, azonnal tudtam, hogy most jött el az ideje annak, hogy nemes bosszút álljak a recepten, amely kifogott rajtam egykoron (nem vele volt gond, én voltam tapasztalatlan, de ez most mindegy). Már álltam is neki, gyorsan elkészültem, másnap pedig viharsebesen elosztottam a családtagok között, morzsa sem maradt belőle. Mennyei finomság!


Sztracsatella parfé


20150607_164905[1]Hozzávalók:


- 10 dkg tejcsoki


- 1 narancs (esetemben 1 dl narancslé)


- 3 tojás


- 15 dkg porcukor


- 2 ek rum


- 1 tk vaníliakivonat (vagy 1 vaníliakivonat kikapart belseje)


- 3 dl hideg tejszín


Elkészítés:


Egy püspökkenyér formát kibélelünk folpack-kal. A csokit finomra aprítjuk.


A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk. A sárgájákat habosra keverjük a cukorral, a rummal, a reszelt narancshéjjal (narancslével) és a vaníliakivonattal. Csak hogy legyen mit mosogatni, egy másik tálban kemény habot verünk a tejszínből. 


Mindennel készen vagyunk, már csak össze kell állítani a parfét. A tojássárgás habba óvatosan beleforgatjuk a fehérje habját, és a tejszínhabot. Végül belekeverjük az apróra vágott csokit is. A masszát beleöntjük a formába, és már mehet is a mélyhűtőbe egy éjszakára. Másnap felengedjük szoba hőmérsékletűre,  szeleteljük, habzsoljuk.


20150607_164905[1]Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs