Zöldborsópörkölt gazdagon

20150611_193749[1]


Apukám lelépett az ország másik felébe egy szakmai konferenciára, én pedig itthon maradtam a kutyussal és egy viharsebesen lejáró szavatosságú zacskó sajtos virslivel. Persze el is felezhettem volna őkicsiségével, de ő természetesen amúgy is kapott nasit, én pedig pechemre belelapoztam a Vidék Íze c. újságba, és azonnal beleszerettem egy receptbe, amelyhez pont el tudtam használni az ominózus húsipari terméket. Nem túl bonyolult az elkészítése ennek a finomságnak, tetszés és ízlés szerint bármelyik összetevő elhagyható belőle, én felvettem a kedvencek közé, durván jó lett!


Zöldborsópörkölt gazdagon


20150611_193749[1]


Hozzávalók:


- 50 dkg tészta (részemről fusilli, de kinek mi tetszik)


- 40 dkg zöldborsó (nálam mirelit)


- 40 dkg gomba


- 3 +2 főtt tojás


- 4 pár virsli


- 2,5 dl tejföl


- 1 vöröshagyma


- só, bors,


- 2 tk őrölt pirospaprika


- olaj


- víz


Elkészítés:


A hagymát finomra vágjuk, a gombát megtisztítjuk és  apróra kockázzuk. A tojásokat megfőzzük. A tésztát kifőzzük, leszűrjük, félretesszük.


Egy nagy serpenyőben felhevítjük az olajat, megdinszteljük rajta a hagymát, rátesszük a zöldborsót, kevergetve pároljuk néhány percig. Hozzáadjuk a gombát, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a pirospaprikával. Összeforgatjuk, 3/4-ig feltöltjük vízzel, és addig főzzük, amíg a zöldségek megpuhulnak. 


A virsliket felkarikázzuk, hozzáadjuk a pörkölthöz. 5 perc múlva hozzáadjuk a kissé felvert tejfölt, összeforraljuk. Ezután elzárjuk a gázt, hozzákeverünk 3 db,  cikkekre vágott főtt tojást. 


Tálaláskor a tésztára szedjük a pörköltet, rátesszük a nagyobb darabokra vágott maradék főtt tojást. Mennyei ebéd/vacsora!


20150611_193749[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs