Zöldborsóval töltött krumpli

20150618_201101[1]


Imádom a spájzomat, mert jó nagy, és sok minden elfér benne (de még így sincs benne elég hely, természetesen, ahogy a család mondani szokta, én ostromra készülök, akkor vagyok nyugodt, ha tele van minden polc). Viszont megvan az a hátránya, hogy időnként sikerül megfeledkeznem egy-egy lejáró szavatosságú alapanyagról, egyszerűen azért, mert nincs a szemem előtt. Most is így jártam, egy fél zacskó újkrumpli kiabált felhasználásért, ezért gyorsan kellett cselekednem. Mivel a mélyhűtőben is túlzsúfoltság alakult ki, ezért egy fél zacskó mirelit zöldborsót is viharsebesen múlt idővé kellett tennem. Némi morfondírozás után eszembe jutott, hogy a Kifőztük-ben láttam egy egyszerű, de nagyszerű receptet, ami kiváló megoldást jelent az én hatalmas gasztronómiai problémám megoldására. 


Nem hezitáltam sokat, már álltam is neki a vacsorának, ami olyan mennyeien finom lett, hogy több részletben egyedül elpusztítottam a teljes mennyiséget. Felvéve a kedvencek közé!


Zöldborsóval töltött krumpli


20150618_201101[1]Hozzávalók:


- 1 kg (új) krumpli


- 30 dkg zöldborsó (részemről mirelit)


- 1 nagy csokor petrezselyemzöld (vagy 2 ek szárított)


- 20 dkg sajt


- 1 ek kókuszzsír (vaj)


- só, bors


. Elkészítés:


A krumplit héjastól, egészben megfőzzük enyhén sós vízben. Leszűrjük, langyosra hűtjük. 


Egy nagy serpenyőben felmelegítjük a kókuszzsírt (vajat), hozzáadjuk a borsót, és a csokor (vagy szárított) petrezselymet, puhára pároljuk (ha szükséges, öntsünk hozzá vizet). A petrezselymet eltávolítjuk,langyosra hűtjük, egy nagy tálba tesszük, krumplinyomóval durvára törjük. 


A krumplikat, elfelezzük, egy kiskanállal kikaparjuk a belsejét, hozzáadjuk az áttört borsóhoz. A belsejétől megszabadított krumplidarabokat sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk. 


A sajtot lereszeljük, a felét hozzákeverjük a krumplis-borsós elegyhez, sózzuk, borsozzuk. A tölteléket rápúpozzuk a krumplikra, megszórjuk  a tetejét a maradék reszelt sajttal, és már tolhatjuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 20 perc alatt készre sütjük. Vigyázat, azonnali függőséget okoz!


20150618_200821[1]Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs