Bodzás-túrós kuglóf

20150628_184913[1]


Be lett készítve a bodzaszörp a hűtőbe, de a kánikulai forróságot éppen most mossa el a vihar, a helyet viszont foglalja a hűtőben, úgyhogy sürgősen ki kellett találnom, milyen finomság segítségével csökkenthetem az egy literes üveg tartalmát. Eredetileg teljesen másban gondolkodtam, de aztán rátévedtem Limara oldalára, és ha már ott voltam, rákerestem a bodzaszörpre, és naná, hogy azonnal beleszerettem ebbe a kuglófreceptbe. A reggeli kérdése ezzel el is dőlt, egyszerűen elkészíthető, mégis  különleges kuglóf lett a végeredmény!


Bodzás-túrós kuglóf


20150628_184652[1]


Hozzávalók:


Tésztához:


- 50 dkg liszt (részemről bio)


- csipet só


- 3 ek cukor


- 2,5 dl tej


- 8 dkg kókuszzsír (vaj)


- 2,5 dkg élesztő


Töltelékhez:


- 50 dkg túró (az eredeti receptben 25 dkg van, de én véletlenül beleborítottam a tálba az összeset)


- 3 ek cukor


- 3 ek bodzaszörp


- 1 citrom reszelt héja


- 1 tojás


- 2 ek búzadara


Tetejére:


- 1 tojás


Elkészítés:


 A tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzáadunk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.


Egy nagy tálba tesszük a lisztet (stréberek szitálhatják is, én sajnos túl lusta vagyok ehhez a művelethez), hozzáadjuk a sót, a cukrot, a tojást, a puha kókuszzsírt (vajat), végül az élesztős tejet. Ruhaujj felgyűr, tésztát bedagaszt, tiszta konyharuhával letakar, kb. 40 perc alatt duplára keleszt.


A töltelékhez egy nagy tálban áttörjük a túrót, belereszeljük a citrom héját, hozzáadjuk a bodzaszörpöt, a tojást, a cukrot és a búzadarát. 


A megkelt tésztát lisztezett felületen kinyújtjuk, egyenletesen elosztjuk rajta a tölteléket, feltekerjük, mint a bejglit. 


Egy kuglófformát kókuszzsírral (vajjal) kikenünk és beleügyeskedjük a tésztát. A változatosság kedvéért újra konyharuha, újra 40 perc kelesztés. Ezután a tetejét lekenjük a felvert tojással, és már mehet is a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 30 perc alatt készre sütjük. Langyosra hűtjük, szeleteljük, habszoljuk. Egy pohár tejjel/kakaóval/kávéval mennyei reggeli/vacsora!


20150628_185117[1]


 Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs