Egy Napfényes délután

20150726_150651[1]


Nagyon divatba jött a vegán konyha, ami nem csoda, hiszen abszolút egészséges hozzávalókból készülnek az isteni finom ételköltemények a műfajban. Budapesten a Napfényes étterem a vegán gasztronómia zászlóshajója, idén nyílt meg a Ferenciek terén az új éttermük. Legendákat zengedeztek az oda betévedő ismerősök, gasztrobloggerek a somlói galuskáról, ami amúgy az én egyik kedvenc sütim, naná, hogy halálosan kíváncsi lettem. Egy vegán barátommal rendeltünk asztalt (muszáj, mert vasárnap délután kettőkor szinte teljesen tele volt az étterem!), és miután némi kevergés után (BAH csomóponti építés miatt rossz helyen fordultam le az útról, kb. 20 percembe került, amíg visszataláltam az Erzsébet hídra, az újjáépített Ferenciek terével is meggyűlt a bajom) sikerült odaérnem, kezdődhetett a lakoma. Mert ez bizony az volt, olyan hatalmas adagot kaptunk, hogy csak néztem ki a fejemből, még szerencse, hogy haza lehetett hozni a maradékot (simán elfogyott vacsorára).


Imádom a capuccinót, de még soha nem kóstoltam növényi alapanyagokból, ezért természetesen azt kértem először:


20150726_142012[1]


Nemcsak jól nézett ki, hanem nagyon finom is volt, 80%-ban teljesen olyan volt az íze, mint az általam megszokott, csak annyi volt a különbség, hogy nem volt olyan édes, mint ahogyan én általában iszom, és a habnak is egy kicsit más volt az íze, de mindezzel együtt csak dicsérni tudom, mert pont olyan karakteres volt, amilyennek lennie kell.


Főfogásnak szintén egy nagy kedvencem növényi alapú  változatát rendeltem. Odavagyok a hawai pizzáért, el nem tudtam képzelni, hogyan tudják másfajta alapanyagból az általam kedvelt ízeket produkálni. Nos, ismét csak azt tudom mondani, hogy 80%-os volt a hasonlóság, szinte tökéletes volt az illúzió. A pizzakrém kicsit csípősebb volt, mint ahogyan azt én megszoktam, a gépsonkát helyettesítő szejtán külsőleg egyáltalán nem hasonlított rá, a fűszerezése viszont kiváló volt, összességében kicsit mélyebbek voltak az ízek,  lehetett érezni az eltérést, de maga a pizza abszolút finom és laktató volt (két szeletet sikerült legyűrnöm, a többi hazahoztam).


És végül érkezett az a finomság, amiért alapvetően jöttem: a somlói galuska. 


20150726_150651[1]


Külsőre azonnal látszott, hogy más alapanyagokból készült, mint amiből én szoktam készíteni, az íze sem volt olyan erősen csokis, ahogyan nálam bevésődött ez a desszert. Viszont nagyon jól összeértek benne az összetevők, más volt, mint a megszokott, de nagyon finom. 


Hamar eltelt az idő, nagyon sok finomság maradt még a menüben, amit szívesen kipróbáltam volna, de egyszerűen nem fért belém több. Majd legközelebb.  A vegán konyha (se hús, se tejtermék, kizárólag növényi alapú ételek) nem ördögtől való, egészséges és finom, egyszer mindenképpen érdemes kipróbálni!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs