Joghurtos-ribizlis kuglóf

20150714_063423[1]


Hangyányit túlvásároltam magam ribizliből, a nem túl meleg hétvégén csak nem akart fogyni a friss gyümi, kidobni bűn lett volna, ezért sürgősen ki kellett találnom, hogy mire használom el a fölösleget. Szerencsére most érkezett meg a Nők Lapja Konyha (merthogy természetesen már időtlen idők óta előfizető vagyok), amit természetesen azonnal végiglapoztam, és azonnal megakadt a szemem egy pofonegyszerű ribizlis kuglófon. Nem laca-facáztam sokáig, már álltam is neki a finomságnak. Nem csalódtam, pár perces melóval mennyei reggelit sikerült összedobnom!


Joghurtos - ribizlis kuglóf


20150714_063215[1]Hozzávalók:


- 22 dkg kókuszzsír (vaj) + a formához


- 22 dkg porcukor + a tetejére


- 3 tojás


- 1 dl natúr joghurt


- 1 citrom reszelt héja


- fél csomag sütőpor


- 25 dkg liszt (részemről BL55) + a formához


- 15 dkg ribizli


Elkészítés:


A puha kókuszzsírt (vajat) habosra keverjük a porcukorral, majd folyamatos keverés mellett hozzáadjuk az egész tojásokat, és a joghurtot. Egy kisebb tálban összekeverjük a lisztet, a sütőport, a citrom reszelt héját, és hozzáadjuk a tojásos elegyhez. És már csak a ribizlit kell belekeverni a tésztába, és részünkről megvolnánk a melóval.


Egy kuglófformát kikenünk kókuszzsírral (vajjal), kilisztezzük, beleöntjük a tésztát, és már tolhatjuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!). Kihűtjük, a tetejét megszórjuk porcukorral, szeleteljük, habzsoljuk.


20150714_063423[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs