Kukoricaleves

20150709_170240[1]


A tegnapi vihar (ami nálunk Tatabányán nem volt túlságosan vészes szerencsére) jól felfrissítette a levegőt, a szaharai hőség továbbállt, de a kellemes meleg itt maradt. A fagyira még nem vágytam igazán, viszont valami könnyű hideg frissítőre nagyon is. Nem vagyok nagy leveses, de most számomra is érthetetlen módon kitaláltam, hogy márpedig nekem kukoricaleves kell és kész! Soha nem készítettem még ilyesmit, ezért nem volt receptötletem, viszont eszembe jutott, hogy a Vidék íze c. újságban láttam egy egyszerű, de nagyszerű ötletet. Pár perces melóval isteni finomságot sikerült összeütnöm, amit csak ki kellett hűteni, és már lehetett is kanalazni. Fogok én még ezzel az alaprecepttel kísérletezni, úgy érzem:-)


Kukoricaleves


20150709_170240[1]


Hozzávalók:


- 2 db paprika


- 2 dl főzőtejszín


- 3 dl húsleves (tudom, ez már tényleg nagyon égő, de még mindig víz és leveskocka)


- 2 doboz konzerv (vagy egy zacskó fagyasztott) kukorica


- 1 ek vaj


- só


- víz


- petrezselyem/snidling


Elkészítés:


A paprikát kisebb kockákra vágjuk, vagy vékonyan felszeleteljük, mint a vöröshagymát. 


Egy lábosban felolvasztjuk a vajat, hozzáadjuk a paprikát, és üvegesre pároljuk. Ezután felöntjük a húslevessel, majd hozzáadjuk a tejszínt, és sózzuk. Megvárjuk, amíg felforr, majd beleöntjük a kukoricát, ízlés szerint vízzel hígítjuk, és még kb. 10 percig főzzük. Kihűtjük, majd mehet a hűtőbe, hogy minél hidegebb legyen. Tálalásnál megszórjuk snidlinggel vagy petrezselyemmel, és boldog mosollyal arcunkon bekanalazzunk a finom, hűsítő levest. 


20150709_170240[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs