Málnás parféalagút csokoládélapokkal

20150723_173113[1]


Számomra is teljesen ismeretlen okok miatt halálosan szerelmes vagyok a Vienetta márkanevű fagyiba, amelyben több lapocska látható, ha felvágjuk. Már nagyon régen kacérkodom a gondolattal, hogy össze kellene dobni nekem is egyet, de eddig nem mertem nekiállni, mert azt hittem, hogy nagyon bonyolult eljárással készül. Aztán, amikor megláttam a Nők Lapja Konyhában, hogy mennyire egyszerűen előállítható a kívánt külcsín, nem hezitáltam sokáig, álltam is neki a parfénak. Nem csalódtam, mennyeien finom lett a végeredmény, fogok én még kísérletezni a műfajjal!


Málnás parféalagút csokoládélapokkal


20150723_173329[1]


Hozzávalók:


- 10 dkg étcsoki


- 50 dkg málna (részemről mirelit)


- 10 dkg (nyírfa)cukor


- 5 dl habtejszín


- 1 tk zselatin


Elkészítés:


Először hulljon le a lepel az ominózus lapocska titkáról. Az étcsokit gőz fölött vagy mikróban megolvasztjuk, sütőpapírral bérelt sütőlapra (tálcára, kinek mi tetszik) öntjük, vékonyan elterítjük, és már tesszük is hűtőbe, legalább egy órára, hogy jól megdermedjen (bizony, ennyi a varázslat, nem több!).


A málnából néhány szemet félreteszünk a töltéshez, a többit a (nyírfa)cukorral együtt botmixerrel pürésítjük. Kemény habot verünk a tejszínhabból, óvatosan hozzáforgatjuk a málnás elegyhez. A zselatint megduzzasztjuk fél dl hideg vízben, majd mikróban felmelegítjük, és belekeverjük a habos krémbe.


Egy püspökkenyérformát kibélelünk folpackkal. Rétegzés következik, melyhez előkapjuk a hűtőből a megdermedt csokilapot. Málnakrém, csokilap, ismét málnakrém, megint csokilap, krém, lap, a tetejére mehet a maradék krém. Rétegzés közben a félretett málnaszemeket is beletesszük a rétegek közé kedv és ízlés szerinti megoszlásban. És ennyi, készen vagyunk, a parfé tetejét befedjük folpackkal, egy éjszakára irány a mélyhűtő. Másnap szeletelünk és habzsolunk. Célszerű dupla adagot készíteni, mert nagyon gyorsan fogy...


20150723_173329[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs