Mandulás muffin karamellkrémmel

20150730_190605[1]


Hogy állna bele a görcs ebbe a mocsok időbe, kinek van kedve vacogni a nyár kellős közepén? Hát ezért készültem én egy rakás fagyirecepttel és hűsítő finomságokkal? Ehelyett mi történik? Kereshettem elő a régi Stahl-könyvemet, mert annyira fáztam, hogy egyszerűen muszáj volt valami melengetőt összedobnom, és határozottan emlékeztem rá, hogy abban található egy régi kedvencem, egy egyszerű, de nagyszerű mandulás muffin (mert komolyabb sütéshez azért nem volt kedvem, és amúgy is régen készült már nálunk újabb darab a műfajból). Receptet előkeres, megnyugszik, hogy minden van hozzá, nagy dérrel-dúrral nekiáll, megvárja, amíg minden langyosra hűl, és már esik is neki a finomságnak. Mennyei vacsora lett belőle!


Mandulás muffin karamellkrémmel


20150730_190556[1]


Hozzávalók:


Muffinhoz:


- 10 dkg darált mandula


- 10 dkg kókuszszír (vaj)


- 1 tk mandulaaroma


- 4 tojásfehérje (legalább ez is fogy, úgyis mindig tele van a mélyhűtő vele, nem igaz?)


- 10 dkg porcukor


- 6 dkg liszt (részemről BL55)


- fél csomag sütőpor


Krémhez:


- 15 dkg barna cukor


- 2,5 dl habtejszín


- 2 ek mandulalikőr (nálam nem volt otthon, mandulaaromával helyettesítettem)


Elkészítés:


Beizzítjuk a sütőt 180 fokra, papírkapszlikkal bélelünk ki egy muffinformát (vagy vajazunk és lisztezünk, minden elismerésem annak, aki ezzel pepecsel, én túl lusta vagyok hozzá).


Az olvasztott kókuszzsírhoz (vajhoz) hozzákeverjük a mandulaaromát.


A tojásfehérjéből kemény habot verünk.


Egy tálban összekeverjük a darált mandulát, a porcukrot, a lisztet és a sütőport. Hozzáadjuk a mandulás olvasztott kókuszszírt (vajat), végül óvatosan belekeverjük a fehérjehabot is. Ennyi, a tészta kész, most jön a mocsok meló, szépen egyenletesen elosztogatjuk a muffinformában (én mindig összecsöpögtetem a formát, aztán törölgethetem, mielőtt betolom a sütőbe). Az előmelegített sütőbe tesszük őkelmét, és kb. 20 perc alatt készre sütjük (tűpróba!)


Amíg hűlöget a muffin, elkészítjük a karamellkrémet. Egy kisebb lábosba tesszük a barna cukrot és a tejszínhabot, lassú tűzön kevergetjük, amíg a cukor elolvad, majd felcsavarjuk a gázt, és kb. 10 percig forraljuk. Kihűtjük.


A muffinokat a karamellkrémmel tálaljuk, és már indulhat is a habzsolás!


20150730_190556[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs