Ribizlis fánk

20150711_190101[1]


Majdnem felkiáltottam örömben, amikor megláttam az idei első ribizli "termést" a Sparban. Ennek legfőbb oka az, hogy még az előző havi Nők Lapja Konyhában láttam egy olyan receptet, amit tudtam, hogy ki fogok próbálni, de ez a gyümölcs kellett hozzá, és én megígértem magamnak, hogy nem kamuzok mirelit alapanyaggal, megvárom a frisset. Végre eljött a perc, amint megláttam a kis dobozkákban magukat kellető ribizliket, azonnal lecsaptam rájuk, és felpakoltam belőlük. Alig vártam, hogy nekiállhassak a nem mindennapi fánk variáció elkészítéséhez, természetesen egészségesre hangszerelve (mert imádom a fánkot, de nem azért halok meg hetente háromszor az edzőteremben, hogy ne legyen látszatja, ugyebár). Egyszerű, gyors,  mennyeien finom, és nem utolsósorban (szinte) büntetlen élvezet!


Ribizlis fánk


20150711_190101[1]


Hozzávalók:


- 50 dkg liszt + a nyújtáshoz (részemről BL 55)


- csipet só


- 8 dkg kókuszzsír (vaj)


- 3 dl tej


- 5 dkg (nyírfa) cukor


- 3 dkg élesztő


- 2 tojássárgája +1 tojás a kenéshez


- 20 dkg friss ribizli (természetesen mirelitből is készíthető)


- olaj a sütéshez


- porcukor a tálaláshoz


Elkészítés:


A tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzáadunk egy tk (nyírfa) cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.


Egy nagy tálba tesszük a lisztet, hozzáadjuk a sót, a (nyírfa) cukrot, a kókuszzsírt (vajat), a 2 tojássárgáját és végül az élesztős tejet. Ruhaujj felgyűr, tésztát bedagaszt, tiszta konyharuhával letakar, fél órát keleszt.


A megkelt tésztát lisztezett felületen kb. fél centi vastagra nyújtjuk, fánk (vagy kedvünk szerinti nagyságú) formával kiszaggatjuk. Minden második korongot lekenünk tojással, a közepükre egy evőkanálnyi ribizlit halmozunk, majd befedjük egy nem lekent koronggal. A széleit  összenyomkodjuk, hogy jól összetapadjanak.


A leendő fánkjainkat újra  letakarjuk tiszta konyharuhával, kb. 15 percig kelesztjük, amíg felhevítjük az olajat. Ezután a tészta mindkét oldalát aranybarnára sütjük. Megszórjuk porcukorral, és már habzsolhatjuk is a finomságot!


20150711_190101[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs