Egészséges(ebb) aranygaluska

20150802_142140[1]


Kikészít ez az időjárás, az egyik nap hőség van, a másikon pedig megint szomorkás lesz az idő. Eredetileg egy jó kis frissítő ebéddel készültem vasárnapra, de annyira zimankós lett itt nálunk Tatabányán, hogy inkább egy melengető finomságra volt szükség, így gyorsan újraterveztem. Némi hezitálás után kitaláltam, hogy legyen aranygaluska, mert nagy kedvenc és régen volt már, úgyhogy állhattam neki receptet keresni. Nem volt kedvem nagyon kreatívkodni, inkább az egyszerűség volt a fő szempont, rá is leltem hamar a hangulatomnak megfelelő változatra a Nosaltyn. Abszolút elégedett voltam a végeredménnyel, pláne azért, mert pocinagysági okokból lecseréltem a hozzávalókat egészségesebb változatra. Nem mondom, hogy fogyókúrás ebéd volt, de egy kicsivel kevesebb kalóriát vittem be (nem mintha számoltam volna őket valaha is), így még jobban estek a finom falatok!


Aranygaluska


20150802_142140[1]


Hozzávalók:


Tésztához:


- 50 dkg liszt (részemről BL55)


- 2 dkg élesztő (nem volt otthon friss, ezért 1 csomag instant élesztőt használtam helyette)


- 7 dkg kókuszzsír (vaj)


- 3 dl tej


- 1 púpozott ek cukor


- 2 db tojássárgája


- kevés kókuszsír (vaj) a forma kikenéséhez)


Szóráshoz:


- 30 dkg darált dió


- 15 dkg (nyírfa)cukor


- 10 dkg kókuszzsír (vaj)


Sodóhoz:


- 7 dl tej


- 4 db tojássárgája


- 1 tk vaníliakivonat


- 6 dkg (nyírfa)cukor


- 1 púpozott ek finomliszt


Elkészítés:


A tejet meglangyosítjuk a mikróban, hozzáadunk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.


Egy nagy tálba tesszük a lisztet, az olvasztott kókuszzsírt (vajat), a cukrot, a tojássárgájákat, végül az élesztős tejet. Ruhaujjat felgyűr, tésztát bedagaszt, tiszta konyharuhával letakar, kb. fél óra alatt duplájára keleszt.


A megkelt tésztát lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk, pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.


Egy kapcsos 26 cm-es tortaformát vastagon kikenünk kókuszzsírral (vajjal), és az alját kibéleljük sütőpapírral.


A kókuszzsírt  (vajat)  megolvasztjuk, egy kisebb tálban összekeverjük a cukrot és a diót.


A pogácsákat megforgatjuk először az olvasztott  kókuszzsírban (vajban), majd a cukros dióban, és belesorakoztatjuk őket a tortaformába. Letakarjuk alufóliával, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 40 perc alatt készre sütjük (tűpróba!).


Amíg a tészta sül, elkészítjük a sodót. Egy lábosban felforraljuk a tejjel elkevert vaníliakivonatot, majd lehúzzuk a tűzről. Egy kisebb lábosban (még jó, hogy van mosogatógépem!) kikeverjük a tojássárgájákat a cukorral és a liszttel, lassan belecsorgatjuk a felforralt tejbe, majd visszatesszük a tűzre, és kis lángon sűrűre főzzük. Kihűtjük.


Tálaláskor az aranygaluskára kanalazzuk a sodót, vállat vonunk azon, hogy már megint feleslegesen tornáztunk, inkább élvezzük az ízeket, mert édes a bűn!


20150802_142920[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs