Fehérvári süti

20150829_135523[1]


Tegye fel a kezét, akinek volt ma kedve sütni! Hát, nekem sem. A reggeli tornára alig tudtam rávenni magam, nemhogy egy komolyabb konyhai műveletre (hogy fog hiányozni ez a meleg jövő héten ilyenkor, amikor szakadni fog az eső...). Hirtelen jött ötlettől vezérelve úgy döntöttem, hogy valami viharsebesen összedobható ostyás dolgot fogok alkotni (miért pont ostya? honnan tudjam?). Ötletért felszáguldottam a Nosaltyra, ahol azonnal beleszerettem a fehérvári süti nevébe, hiszen munkaügyben régebben igen gyakran megfordultam a tőlünk nem messze lévő településen. Nem volt kérdés, hogy ezt ki kell próbálnom, nem csalódtam, gyorsan elkészült, és  nagyon gyorsan fogy (más kérdés, hogy a meleg miatt olyan gyorsan kezdett el folyni a csoki belőle, hogy képtelenség volt szép képet készíteni róla, de ennél nagyobb bajom soha ne legyen).


Fehérvári süti


20150829_135333[1]


Hozzávalók:


- 2 db tojás


- 20 dkg (nyírfa) cukor


- 25 dkg vaj 


- 2 cs csokis pudingpor


- 2 ek kakaópor


- 10 dkg mazsola (ezt én kihagytam, mert nem szeretjük)


- 3 db ostyalap


Elkészítés:


Nagyon bonyolult az elkészítése: egy közepes lábosba tesszük a tojásokat, a vajat, a pudingport, a kakaóport, és lassú tűzön krémesre főzzük. Beletördeljük az ostyalapokat, összekeverjük a krémmel.


Egy őzgerincformát kibélelünk folpackkal, ráhalmozzuk a masszát, a tetejét is befedjük folpackkal, egy éjszakára mehet a hűtőbe, másnap szeleteljük és habzsoljuk. Ennyi, ennél több nem is kell ebben a szaharai hőségben.


20150829_135523[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs