Zöldborsós-mentás fagyi

20150809_091029[1]


Zöldborsó nélkül lehet élni, csak nem érdemes. Már legalábbis szerintem. Rajongok ezért az alapanyagért, imádok kísérletezni vele. Sok változatban készítettem már, de az őszintén szólva eszembe se jutott, hogy fagyiként is jól tudna funkcionálni. Azonnal kíváncsi lettem, amikor teljesen véletlenül belefutottam ebbe a receptbe. Másodpercet nem gondolkodtam, azonnal álltam neki az elkészítésének. Alig vártam, hogy végre megfagyjon a nasi, már gombócoltam és kóstoltam is. Nem csalódtam, mennyei lett, legközelebb ipari menyiséget készítek belőle, az biztos!


Zöldborsós-mentás fagyi


20150809_091029[1]


Hozzávalók:


- 3 dl tej


- 2 dl habtejszín


- 4 db tojássárgája


- 10 dkg porcukor


- 35 dkg zöldborsó


- 2 ek tejföl


- 1 marék menta


Elkészítés:


A cukrot és a tojássárgáját habosra keverjük.


2 dl tejet és a tejszínt felforraljuk egy lábosban, majd hozzákeverjük a cukros tojást. Kis lángon addig kevergetjük, amíg  elkezd besűrűsödni, majd félretesszük hűlni.


A borsót a mentával egy másik lábosban (szegény mosogatógép melózhat megint helyettünk) megfőzzük. Leszűrjük, majd kiszedjük belőle a mentát.


Hideg vízben megmossuk a borsót. Előkapunk egy turmxigépet, beletesszük a borsót, a tejfölt és a maradék 1 dl tejet.


A leturmixolt borsós elegyhez hozzákeverjük a tojásos krémet, és már mehet is a mélyhűtőbe, ahol egy éjszakát szundikál, majd gyorsított ütemben a pocinkba kerül. Kicsit macerás, de nagyon finom fagyi, érdemes adni neki egy esélyt!


20150809_091029[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs