Bögrés szilvás-mákos süti

20150905_164053[1]


Beköszöntött a szilvaszezon, lehet törni a buksit, mi is készüljön ebből a finom gyümölcsből. Úri kedvem úgy diktálta, hogy mákkal párosítsam (miért? halvány lila gőzöm sincs róla, egyszerűen csak mákos-szilvás süti kellett és kész!), viszont kicsit tartottam is ettől a kombótól, mivel még nem kóstoltam eddig, ezért csak valami egyszerű sütiötletet kerestem. Rá is találtam gyorsan a Nosaltyn arra, amit kerestem, nem is húztam sokáig az időt, már álltam is neki az elkészítésnek. Nem csalódtam, egyszerű, gyors és nagyon finom!


Bögrés szilvás-mákos


20150905_164123[1]


Hozzávalók: (1 bögre = 2,5 dl)


- 1 bögre liszt (részemről BL55)


- 1 bögre cukor


- 1 bögre tej


- 10 dkg darált mák


- 1 cs sütőpor


- 4 db tojás


- 50 dkg szilva


Elkészítés:


A szilvákat megmossuk, félbevágjuk, kimagozzuk.


A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjékből kemény habot verünk. A sárgájákat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a külön tálban összekevert lisztet, mákot és sütőport, végül óvatosan hozzáforgatjuk fehérjehabot is.


Egy közepes tepsit kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a tésztát, és rásorakoztatjuk a felezett szilvadarabokat a vágott felükkel lefelé. És meg is volnánk, betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. fél óra alatt készre sütjük (tűpróba!)


Langyosra hűtjük, szeleteljük, megszórjuk a tetejét porcukorral és már habzsolhatjuk is a finom sütit.


20150905_164053[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Nagyon tetszik a recept még ma elkészítem.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik a recept, remélem, nem fogsz csalódni benne:-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs