Citromos-tárkonyos zöldbabfőzelék

20150930_133859[1]


Zöldbabfőzelék. Ez volt az első gondolatom ma reggel, amikor felébredtem. Szabadságon voltam, és már régen elterveztem, hogy mit kotyvasztok ebédre, amit most kukázhattam le, mert elemi erővel tört rám a vágy a nevezett étek iránt. Amiben csak az a furcsa, hogy sohasem szerettem, meg nem fordult a gasztromán agyamban, hogy egyszer is kísérletezzek vele, de most ez kellett, és kész. Oltári szerencsém volt, találtam a mélyhűtőben egy zacskó mirelit zöldbab (lövésem sincs, mihez vettem, mindig ez van, megveszem a hozzávalókat, aztán az utolsó utáni másodpercben úgy döntök, hogy mégis mást fogok készíteni, így megmarad egy rakás alapanyag, amire teljesen váratlan időpontokban bukkanok rá), nem volt akadálya a hőn áhított finomság elkészítésének. A konyhaasztalon hevert Főzelékes Feri szakácskönyve (nagy rajongója vagyok a műfajnak, rengeteg kiváló ötlet van benne, amit ki akarok próbálni, ezért nem takarítom el a szemem elől), így volt hová fordulnom receptért. Bátran belevágtam a projektbe, gyorsan elkészült, és nagyon finom lett! 


Citromos-tárkonyos zöldbabfőzelék


20150930_133859[1]


 Hozzávalók:



  • 1 ek kókuszszír (vaj)

  • 2 ek olívaolaj

  • 1 db hagyma

  • 2 gerezd fokhagyma

  • 1 kg mirelit zöldbab 

  • 5 dl alaplé/zöldségleves (szégyenszemre még mindig víz és leveskocka, de ez van)

  • 1 dl tejföl

  • 1 ek étkezési keményítő (részemről tápióka)

  • fél citrom reszelt héja és leve (nem volt otthon, ezért 2 kupica citromlevet használtam)

  • só, bors

  • 1 ek tárkony (részemről szárított)


Elkészítés:


A hagymát finomra vágjuk. 


Egy közepes lábosban összeolvasztjuk a kókuszzsírt és az olívaolajat. beletesszük a hagymát, finoman sózzuk, pár percig kevergetjük. Ráreszeljük a fokhagymát, majd pár másodpercig pirítjuk. Hozzáadjuk a (mirelit) zöldbabot, felöntjük az alaplével, sózzuk, hozzákeverjük a tárkony felét, és puhára főzzük (én lusta voltam kiolvasztani a zöldbabot, ezért eltartott egy ideig, de alapjáraton kb. 15 perc alatt megvan). 


Ha megfőtt a zöldbab, egy kisebb tálban csomómentesre keverjük a tejfölt a keményítővel, hozzáadunk egy kevés főzőlevet (lánykori nevén hőkiegyenlítünk), belezuttyantjuk a főzelékbe, és szépen besűrítjük vele. Belereszeljük a citrom héját, és hozzáadjuk a levét. Már csak annyi a dolgunk, hogy hozzákeverjük a maradék tárkonyt, sózzuk, borsozzuk, langyosra hűtjük, és már tálalhatjuk is. Én tükörtojást készítettem hozzá, de kinek milyen feltét tetszik hozzá, azt válassza. Egyszerű, gyors, finom, és jólesően melenget ebben a hűvös őszi időben.


20150930_133859[1]Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs