Hagymás sült krumpli tükörtojással

20150923_163524[1]


Nem, nem hagytam fel a gasztroblogggal, csak sikerült összeszednem egy fincsi arcüreggyulladást, amelynek időtartama alatt valahogy nem volt ihletem a konyhaművészet gyakorlásához (kevésbé fennkölten: alig éltem, biztos volt kedvem még a konyhában is szötymörögni). De szerencsére véget értek a megpróbáltatások, a héten már mentem vissza dolgozni, ma viszont szabadságon voltam, és mivel elfelejtettem itthonra kérni a megrendelt ebédet, gyorsan össze kellett ütnöm valamit, amivel kiheverhetem a plázacicáskodás (=cipővásárlás) fáradalmait. Körbenéztem a spájzban, krumpli van, hagyma van, legyen hagymás burgonya (nem kell mindig a haute cuisine). Szerencsére eszemben jutott, hogy láttam egy jó kis receptet erre vonatkozóan Gizinél, gyorsan előkerítettem, és már indulhatott is a nagyon komoly főzőcskézés. Egyszerű, gyors, és még finom is, kell ennél több?


Hagymás tört krumpli tükörtojással


20150923_163557[1]


Hozzávalók:



  • 60 dkg krumpli

  • 2 db hagyma

  • 4 db tojás

  • só, őrölt tarkabors

  • 6 ek olaj

  • csipet pirospaprika

  • petrezselyemzöld (nálam szárított)


Elkészítés:


A krumplit megpucoljuk, hasábokra vágjuk (hát, ezt nekem még gyakorolni kell, maradjunk ennyiben). a hagymákat pucoljuk meg, vágjuk fel, szeleteljük fel (mondanám, hogy vékonyan, de nekem vastagra sikerült, és így is finom lett).


Egy nagy serpenyőben felhevítjük az olajat, majd óvatosan belehalmozzuk a hagyma és krumplidarabokat, néha megkevergetve kb. 20 perc alatt szép aranybarnára sütjük őket. Sózzuk, majd a serpenyő szélére ügyeskedjük a hagymás krumplit, a közepébe ütjük a tojásokat, sózzuk, borsozzuk és készre sütjük őket. És ennyi készen vagyunk, levesszük a tűzről, megszórjuk egy csipet pirospaprikával és a petrezselyemzölddel. Egyszerűen mennyei!


20150923_163557[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs