Sajtos hajtovány

20150906_155918[1]


Megérkezett az ősz, újra eljött a sütő ideje. Ebben a borongós időben úgy hívogat a melege, hogy nem lehet ellenállni neki. Nekem nem is állt szándékomban, hiszen már régen tervezgettem, hogy sütök valami jó kis sajtos péksütit. Na és mi az első gondolata az ember lányának ilyenkor? Limara! Mint oly sokan én is az ő gasztroblogjáról tanultam meg kenyeret és mindenféle sütni való jóságot készíteni, naná, hogy a könyvét is megvettem (kritikának álcázott ömlengésem itt olvasható róla). Azt kerestem most elő, és nézelődtem benne ötlet után kutatva, és természetesen hamarosan rá is leletem a hangulatomnak megfelelő finomságra. Egyszerűen elkészíthető, és mennyei reggeli/vacsora lesz belőle!


Sajtos hajtovány


20150906_160013[1]


Hozzávalók.


Tésztához:


- 3 dl langyos tej


- 1 tk (nyírfa) cukor


- 2,5 dkg élesztő


- 50 dkg liszt (részemről BL55)


- 2 tk só


- 1 tojás


- 0,5 dl olaj


Töltelékhez:


- 10 dkg reszelt sajt


- 10 dkg puha vaj


- 1 tojás


- 1/2 tk só


Tetejére:


- 1 tojás


- 10 dkg reszelt sajt


Elkészítés:


A tejet meglangyosítjuk a mikróban, belekeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, felfuttatjuk.


Egy nagy tálba tesszük (stréberek szitálhatják is), elkeverjük a sóval. Mehet hozzá a tojás, az olaj, végül az élesztős tej, ruhaujjat felgyűr, tésztát bedagaszt. Tiszta konyharuha, meleg hely, 45 perc kelesztés.


Egy kisebb tálban összekeverjük a töltelék hozzávalóit. 


Lisztezett felületen kinyújtjuk a tésztát, egyenletesen elkenjük rajta a tölteléket, majd feltekerjük, mint a bejglit. Trapézokra vágjuk, és sütőpapírral borított tepsire sorakoztatjuk őket. Tiszta konyharuha, fél óra szundikálás. A megkelt hajtoványokat lekenjük a tojással, megszórjuk a reszelt sajttal, és már tolhatjuk is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 25 perc alatt készre sütjük (tűpróba!). Vigyázat, függőséget okoz!


20150906_155918[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs