Zöldségleves

20150926_162253[1]


Avagy mélyhűtőtakarítás egészségesen és hasznosan. Ebben a mocsok időben egy melengető levesre vágytam (ilyen sem sokszor fordul elő velem, nem igazán vagyok oda a műfajért), ezért gyorsan körülnéztem a konyhában, hogy milyen alapanyagból készüljön. A mélyhűtőben felfedeztem egy szép nagy zacskó zöldségkeveréket, ami már nagyon régen foglalta a helyet, így ez a kérdés gyorsan eldöntetett. Már csak egy gyors recept hiányzott (levesügyben tökéletesen kezdő vagyok), amire hamar ráleltem a Nosaltyn, és már állhattam is neki a főzésnek. Egyszerű, gyors, nagyon finom és kellőképpen melengeti a lelket, nagyon fogy, pedig egyedül pusztítom!


 Zöldségleves


20150926_162247[1]


Hozzávalók:



  • 1 kg mirelit zöldségkeverék (1 kg tetszés szerinti zöldség)

  • 1 db hagyma

  • 1 ek cukor

  • só, bors

  • 5 ek olaj

  • 3 ek liszt

  • 1 tk pirospaprika

  • 4,5 l víz (tetszés szerint, én is csak szemmértékre öntöttem bele a vizet a fazékba)

  • 20 dkg eperlevél tészta (akármilyen tészta, nekem ez akadt a kezembe)


Elkészítés:


Ha nem mirelit alapanyagot használunk, a zöldségeket megtisztítjuk és felaprítjuk. A hagymát finomra vágjuk.


Egy nagy fazékban kevés olajat hevítünk, hozzáadjuk a hagymát és a zöldségeket, kicsit pirítjuk, majd hozzáöntjük a vizet, sózzuk, borsozzuk. hozzáadjuk a cukrot. Addig főzzük, amíg puhára nem főnek a hozzávalók, ekkor rántást készítünk a lisztből, az olajból és a pirospaprikából (egy kisebb serpenyőben felhevítjük az olajat, hozzákeverjük a lisztet és a pirospaprikát, és addig kevergetjük, amíg csomómentes nem lesz), nemes egyszerűséggel beleborítjuk a levesbe, hozzáadjuk a tésztát, addig főzzük, amíg meg nem fő, és már készen is vagyunk. Mivel úgysem bírjuk ki, hogy kihűljön, össze fogjuk égetni a szánkat a kóstolással (tapasztalat), de ennyi belefér.


20150926_162253[1]Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs