Balesetes paradicsomleves

20151017_140412[1]


Nem, semmi gond sincs a levessel vagy a recepttel, a baleset kizárólag az én tapasztalatlanságomnak köszönhető. Halvány lila gőzöm sem volt róla ugyanis, hogy az a pici betűtészta így meg tud duzzadni, ezért lelkesen belezúdítottam a levesbe 20 dkg -t belőle, mondván, lehet, hogy még kevés is lesz. Aztán legmélyebb döbbenetemre a tészta átvette az uralmat a leves fölött és főzelékformát öltött a végeredmény. Ettől függetlenül elfogyott, mert különben finom, de egy életre megtanultam, hogy levesbe csak egy kevés tésztát szabad tenni. Mentségemre szóljon, hogy sohasem készítettem még ilyesmit, viszont számomra is meglepő módon egész héten paradicsomlevest akartam főzni (pedig utoljára még a suliban, a menzán kanalaztam belőle, fogalmam nincs, honnan jött az ötlet). Végre eljött a hétvége, nagyon örültem, hogy milyen szépen haladok a feladattal, aztán tessék, jön egy ilyen baki, és oda a sikerélmény! Nem baj, a recept kiváló, felvéve a családi receptúrába, a tésztát illetően pedig legközelebb tutira visszafogom magam, csak keveset fogok beletenni, megint tanultam valamit a saját káromon. Recept innen.


Paradicsom leves betűtésztával


20151017_140412[1]


 Hozzávalók:



  • 2 ek olaj

  • 2 púpozott ek liszt

  • 1 db hagyma

  • 1 l paradicsomlé 

  • 8 dl víz

  • só, bors

  • 4 ek cukor (ízlés szerint, én édesszájú vagyok)

  • 5 dkg betűtészta (tessék tanulni az én hülyeségemből, nem 20 dkg kell bele!)


Elkészítés:


Nem túl bonyolult a leves elkészítése, mondhatnám gyerekjáték (mínusz tésztaadag, ugye:-))


Egy lábosban felmelegítjük az olajat, hozzákeverjük a lisztet, barnulásig keverjük (lánykori nevén rántást készítünk), felöntjük a paradicsomlével és a vízzel, beletesszük egyben a megtisztított hagymát (így a végén könnyen ki tudjuk halászni), sózzuk, borsozzuk, cukrozzuk, közepes lángon rotyogtatjuk.  Néhány perc múlva nyakon öntjük a tésztával, ha megfőtt, készen vagyunk.  Tálalás, kanalazás, elégedett csettintések, ennyi. 


Egyszerű, gyors, igazi alaprecept, amit vészhelyzetben bármikor elő lehet rántani, és kevés melóval nagyot lehet villantani vele. 


20151017_140400[1]


 


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs