Oreo kekszes torta

20150926_162910[1]


Lassan, de biztosan térek vissza a konyhába a betegség után, bár még erősen fékezett habzáson tevékenykedek benne. A sütőt még nem volt kedvem bekapcsolni, viszont csokitorta nélkül hosszú távon nem tudok létezni, a probléma sürgős kezelése érdekében ellátogattam a Nosaltyra, ahol természetesen azonnal beleszerettem egy receptbe, és mivel éppen leledzett egy jó nagy rakás Oreo-keksz a spájzban (nem szokott, csak megvettem valamihez és jól megfeledkeztem róla, mindig ez van), semmi akadálya sem volt annak, hogy nekiálljak a finomság elkészítésének. Viharos gyorsasággal elfogyott, úgyhogy felvettük a családi kedvencek közé.


Oreo kekszes torta


20150926_162910[1]


Hozzávalók:


Keksz alaphoz:



  • 24 db Oreo keksz

  • 8 dkg vaj olvasztva


Töltelékhez:



  • 50 dkg étcsoki (bizony, annyi!)

  • 15 dkg vaj

  • 5 dl habtejszín (mondtam én, hogy fogyókúrás finomságról van szó?)


Tetejére:



  • Oreo keksz (nálam 6 db maradt  a dobozban, de kinek mennyi tetszik)


Elkészítés:


Nem túl bonyolult a történet. Az  alaphoz az Oreo kekszeket összetörjük (én mozsarat használtam, de mindenki kedve szerint zúzza pozdorjává szegény kis kekszeket), összekeverjük az olvasztott vajjal egy nagyobb tálban. Egy 26 cm-es tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral, belenyomkodjuk a kekszes elegyet,  és elküldjük a hűtőbe dermedni legalább egy fél órára. 


A töltelékhez a tejszínt és a vajat egy kisebb lábosba tesszük, és folyamatos kevergetés mellett felforraljuk. A csokit beletördeljük egy nagyobb tálba (éljen a mosogatógép!), majd ráöntjük a forró tejszínt. Letakarjuk, 2 percig állni hagyjuk. Ezután fogunk egy habverőt, összekeverjük a csokit és a tejszínt, és láss csodát, már készen is van az ultrabrutál csokikrém. 


Igazából készen is vagyunk, annyi a dolgunk még, hogy a hűtőből előkapjuk a tortaformát, a megdermedt kekszes alapra ráöntjük a csokikrémet, és a változatosság kedvéért visszatesszük a hűtőbe legalább 1 órára dermedni. Ezután kirakjuk a tetejét Oreo-kekszekkel, és most jön a legnehezebb feladat: ki kell bírnunk egy teljes éjszakát, amíg a hűtőben pihenget a kicsike, és csak utána eshetünk neki. Egyszerű, gyors, mennyeien finom, azonnali függőséget okoz! Abszolút nem diétás süti, de kit érdekel, majd letornázzuk!


20150926_162521[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs