Sütés nélküli francia krémes

20151004_083320[1]


Egész héten arra készültem, hogy francia krémest fogok készíteni. Aztán amikor tegnap délután elértem odáig, hogy nekiálljak a sütinek, rádöbbentem, hogy zéró kedvem van lapokat sütögetni és inkább filmet néznék, ezért le kellene egyszerűsíteni az alapreceptet. Ötletért a Nosaltyra indultam, és hamar rácsaptam a homlokomra, egy olyan változtatástól, amire én alapjáraton biztos nem gondoltam volna. A tésztalapokat ugyanis simán fel lehet cserélni egyszerű háztartási kekszre, nincs sütés, nincs időveszteség, gyorsan összecsapjuk a krémet, felverjük a habot, mindent belezsúfolunk egy tepsibe, elkészítjük a csokibevonatot és már készen is vagyunk. Viharsebességgel össze is dobtam a sütit, ugyanilyen gyorsan fogy is...


Sütés nélküli francia krémes


20151004_083320[1]


Hozzávalók:



  • háztartási keksz (tepsitől függ, hogy mennyire van szükség)

  • 3 csomag vaníliás pudingpor

  • 8 dl tej

  • 5 dkg (nyírfa)cukor

  • 2 csomag vaníliás cukor

  • 5 dl habtejszín

  • 25 dkg vaj

  • 20 dkg porcukor

  • 20 dkg étcsoki

  • 6 ek olaj


Elkészítés:


A vaníliás pudingporokat kevés tejjel csomómentesre keverjük. A maradék tejet felforraljuk a (nyírfa)cukorral, hozzáadjuk a pudingport és sűrű krémet főzünk belőle, majd kihűtjük.


A puha vajat és porcukrot habosra keverjük, hozzákeverjük a vaníliás krémet. Fogunk egy közepes tepsit, az alját szorosan kirakjuk háztartási keksszel, majd egyenletesen eloszlatjuk rajta a krémet.


A tejszínből kemény habot verünk a vaníliás cukrokkal, és rásimítjuk a krémre. A tetejét a változatosság kedvéért ismét szorosan kirakjuk háztartási keksszel. Már csak annyi a dolgunk, hogy az étcsokit és az olajat vízgőz felett összeolvasztjuk, és elsimítjuk a keksz tetején. Egy éjszakára mehet a süti a hűtőbe, másnap szeleteljük és boldog mosollyal arcunkon elkárhozunk. Nem fogyókúrás nasi, ellenben nagyon finom!


20151004_082554[1]


 Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. És,száraz,kemény marad az alja és a teteje.

    VálaszTörlés
  2. Egyáltalán nem, másnap reggelre szépen megpuhulnak a kekszek:-)

    VálaszTörlés
  3. szerintem pedig nem lehet a vajas leveles tésztát lecserélni háztartási kekszre, sem a sárgakrémet vajas krémre mert ennek igy semmi köze a francia krémeshez. Kekszes édesség nem több
    ha lusta vagy sütni ne tedd, vagy legalább ne posztold, csak szaporítod a sok elferdült receptet ami a neten kering
    ugyanis a francia krémes:
    vajas (és nem margarinos) leveles tészta lapok közé töltött sárgakrém (ami nem pudingporból készül, hanem lisztből és tojásból, vaniliaruddal, és nincs benne vaj) valamint a krémréteg fölött egy réteg tejszihab ( és nem Hulala és más hasonló növényi zsir borzalom), a vajas lap tetején pedig kávéval vagy kevés karamellel izesitett fondan. Ez a francia krémes.
    más nem az

    VálaszTörlés
  4. Egyetlen szóval sem mondtam, hogy ez lenne a klasszikus francia krémes. Hogy nekem mikor van kedvem sütni, és mit posztolok, azt én döntöm el, ez ugyanis az én blogom. Örülök, hogy ilyen igényes vagy gasztrotéren, de nem hiszem, hogy ezt azzal kellene bizonyítanod, hogy engem ócsárolsz egy recept kapcsán.

    VálaszTörlés
  5. Kedves GasztroBaráth! Sajnos egyetértek Tamas T-vel.A franciakrémes az franciakrémes, az nem gyors, nem sütés nélküli, nem lila, vagy epres vagy akármilyen...tehát ez lehet egy Kekszes hideg csoda vagy Vaníliás-kekszes krémes hidegen, de semmiképpen nem franciakrémes, még a nevében sem. Sajnos a magyar jogszabályi környezet nagyon megengedő, ezért van rengeteg ócska élelmiszer az üzletekben, mert a megnevezés is megtévesztő...és nem csak Ön van ilyen cipőben, a netes receptek 80%-a értelmezhetetlen...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs