Vegán töltött paprika

20151004_140513[1]


Igen, vegán és igenis nagyon finom! Egyre kevesebb húst eszem, ezért a vega recepteket részesítem előnyben, bár a vegán konyhát sem vetem meg (finom, és ráadásul büntetlenül lehet torkoskodni az ilyen ételekből, ami nem hátrány, ha az ember lánya éppen azon szenved, hogy csúcsformába hozza magát alakilag), ezért azonnal kíváncsi lettem, amikor a neten belefutottam a vegán töltött paprika receptjébe. Nagy rajongója vagyok ennek a finom éteknek, bár az elkészítésével még soha nem próbálkoztam, úgyhogy már éppen itt volt az ideje, hogy pótoljam ezt a hiányosságomat. Első látásra belezúgtam a receptbe, alig vártam, hogy elkészítsem, bár nagyon izgultam, hogy milyen lesz a végeredmény, de felesleges volt, mennyeien finomra sikeredett!


 Vegán töltött paprika


20151004_140532[1]


Hozzávalók:


Paprikához:



  • 7 db nagyobb, töltetni való paprika (eredetileg 8-at vettem, de egy valahogy elpárolgott:-))

  • 20 dkg rizs

  • 50 dkg gomba

  • 1 db  nagyobb (vagy  2 db kisebb) hagyma

  • 2 gerezd fokhagyma

  • só, bors

  • fél csokor (nálam 1 tk morzsolt) petrezselyem


Paradicsomszószhoz:



  • 1 l paradicsomlé

  • 3 ek liszt

  • 1 tk pirospaprika

  • 2 gerezd fokhagyma

  • só, bors

  • 4 csipet nádcukor

  • olaj

  • víz


Elkészítés:


Előkapunk egy nagy tálat. A gombát megtisztítjuk, apróra vágjuk, beletesszük a tálba. Mehet hozzá a rizs, az apróra vágott hagyma és fokhagyma, valamint a petrezselyem,  sózzuk, borsozzuk. jól összekeverjük.  A paprikákba töltjük a tölteléket. 


Egy nagyobb lábosba tesszük a paradicsomszószt és kb. 2 dl vizet, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a nádcukrot. Összekeverjük, belesorakoztatjuk a paprikákat. Közepes lángon addig főzzük, amíg a paprikák megpuhulnak.


Egy kis lábosban vagy serpenyőben kevés olajat hevítünk, hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát, néhány percig pirítjuk, majd hozzáadjuk a lisztet és a pirospaprikát. Néhány percig pirítjuk, miközben folyamatosan kevergetjük, hogy ne égjen le. Levesszük a tűzről, kevés vizet adunk hozzá, és csomómentesre keverjük. Ha elkészült, nemes egyszerűséggel ráöntjük a már teljesen puha töltött paprikára, és forralunk rajta egyet-kettőt, hogy ne legyen lisztízű. Ha túl sűrű a paradicsomszósz, hígítsuk vízzel, ha szükséges, ízesítjük sóval vagy cukorral. És ennyi, készen vagyunk, már csak egy kevés krumplit kell kifőznünk hozzá, és már habzsolhatjuk is a finom ebédet.


Ha marad a töltelékből, ki ne dobjuk, inkább főzzük meg és adjuk a töltött paprika mellé. Ne féljünk az új ízektől, érdemes kísérletezni a megszokottól eltérő receptúrával!


20151004_140513[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs