Csokoládétorta sütés nélkül

20151108_093447[1]


És igen, hosszú idő után ismét egy recept a blogon! Nem, nem el a kedvem a gasztronómiától, egyszerűen csak elhúzódott egy betegség, még mindig nem jöttem teljesen helyre, de már javulok. Erre a hétvégére csak egy pár perces finomságra tellett tőlem, ami arra éppen elég volt, hogy egy kis melegséget csempésszen ebbe az esős őszi vasárnapba. Semmi különös, csak egy fincsi süti hétvégére a családnak és maguknak. (a recept innen)


Csokoládétorta sütés nélkül


20151108_093447[1]


Hozzávalók (26 cm-es tortaformához):


Az alaphoz:



  • 30 db (1 doboz) babapiskóta

  • 15 dkg vaj


A krémhez:



  • 20 dkg étcsoki

  • 25 dkg mascarpone

  • 5 dl habtejszín

  • 2 csomag vaníliás cukor

  • porcukor (ízlés szerint, én jól megborítottam a zacskót, mert édesen szeretem:-))

  • csokoládéreszelék a tetejére


Elkészítés:


Előkerítünk egy nagy tálat. A babapiskótát kedvünk szerint összemorzsoljuk (én mozsárban végeztem a műveletet, de kézzel is gyorsan megy), beletesszük a tálba, hozzáadjuk a felolvasztott vajat, és jól összekeverjük. A tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral, belenyomkodjuk az elegyet, és legalább fél órára elküldjük pihizni a hűtőbe.


Egy másik tálban (éljen a mosogatógép, nagy találmány!) összekeverjük a mascarponét a cukrokkal. Az étcsokit vízgőz felett megolvasztjuk, egy picit kihűtjük, hogy ne legyen tűzforró, majd belekeverjük a mascarponés krémbe. És már csak annyi a dolgunk, hogy kemény habot verjünk a tejszínből, óvatosan beleforgassuk a krémbe, előkapjuk a tortaformát a hűtőből, és rásimítsuk a krémet a piskótás morzsára. Megszórjuk csokireszelékkel, vissza a hűtőbe egy éjszakára, másnap szeleteljük és habzsoljuk. Egyszerű, de nagyszerű finomság!


20151108_093041[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs