Vidéki gasztroforradalom a hétköznapokban

kocsiforduló


Gasztroforradalomtól hangos minden, pár év alatt hihetetlen változások mentek végbe ezen a területen, minden szinten. Szórják ránk a Michelin-csillagokat, de nemcsak a haute cuisine pörög teljes gőzzel, a minőségi éttermek, a streed food, a cukrászdák és megannyi alfaja a műfajnak fejlődik viharsebesen a szemünk előtt. A lelkesedés átragadt ránk, hétköznapi halandókra is, bújjunk az online médiát, blogot írunk, minden lehetséges alkalommal elkápráztatjuk a családot legújabb remekművünkkel. Ennek eredményeként igényesebbek lettünk,  odafigyelünk a minőségi alapanyogokra, bátran kísérletezünk, igyekszünk minél egészségesebb finomságokkal traktálni hozzátartozóinkat, családtagjainkat és természetesen saját magunkat. 


A karácsonyi szünetben és hétvégén konyhatündérkedhetünk kedvünkre, azonban bármilyen hihetetlen, nemsokára ismét jönnek a szürke hétköznapok, meg kell oldanunk az ebédet. Budapesten ez nem gond, de mihez kezdjen egy Tatabányán, vagyis vidéken (ezen a jelzőn mindig fel tudok háborodni, megyeszékhely vagyunk, és semmivel sem érünk kevesebbet, mint a pestiek, de ez most lényegtelen) élő és dolgozó olyan hétköznapi ember, mint amilyen én vagyok? Nos, nem kell bennünket sajnálni, rengeteg lehetőség közül válogathatunk.


Pár évvel ezelőtt nagyon komoly probléma volt a mindennapi étkezés megoldása a számomra, hiszen én hétköznap nem főzök (egy főre nincs értelme). Sok próbálkozás után kikötöttem egy ételkihordó cégnél, teljesen meg voltam elégedve a minőséggel és az adagokkal, nem is keresgéltem más lehetőségek után. Azután jött egy új munkahely és úgy éreztem, eljött a változtatás ideje, ezért körülnéztem egyéb lehetőségek után. És teljesen ledöbbentem. Kies városomban időközben lezajlott a gasztroforradalom, amely nekem egészen idáig nem tűnt fel. Több étterem is nyílt a munkahelyem közvetlen közelében, minőségi étellel és versenyképes árral. Ez még mind semmi, a házunk környékén is több olyan vendéglátó helyiség található, ahol szintén viszonylag olcsón lehet meglehetősen finom főtt ételhez jutni. Neten minden fent van, házhoz is hozzák az ételt. Ráadásul a Star Wars-nak köszönhetően rájöttem, hogy  a plázánkban is van egy nagyon jó kis kifőzde, amelyet érdemes mozitól függetlenül is felkeresni. Atyaég, mikor nőttek ki a földből ezek a vendéglátóipari egységek? És én miért nem vettem észre? Hányszor fanyalogtam, hogy fel kell mennem Budapestre gasztrokalandozni, erre tessék, kiderül, hogy a sznobizmusom miatt elkerülte a figyelmemet a városban végbement változások sora. Talán mondanom sem kell, hogy mekkora elánnal vetettem bele magam az újonnan felfedezett lehetőségek feltérképezésébe, telik a poci, mosolyra húzódik a száj. 


turul étterem


Mindezeken túl az ételkihordó cégek kínálata is jelentősen megnőtt, gyakorlatilag bármilyen igényt ki tudnak elégíteni a cégek. Tatabányán is lehet vega, vegán ebédet hozatni, de a paleo étrendet folytatók sem halnak éhen, ahogyan a hagyományos konyha hívei sem. Én részemről hónapokig csak egészséges ételeket fogyasztottam (jövőre ruhatárcsere, durván fogyok szerencsére), azonban egy betegség miatt újra kellett terveznem az ebédelési szokásaimat. Az arany középút megtalálása nem is olyan nehéz, köszönhetően annak, hogy rengeteg lehetőség áll a rendelkezésemre. Jelenleg a hagyományos és egészséges étkezés között próbálok egyensúlyozni, jelentem egyre nagyobb sikerrel, isteni finomakat szoktam enni, és nem jöttek vissza azok a fránya kilók sem. Vagyis nálunk, vidéken is dübörög a gasztroforradalom, nem vagyunk hátrányos helyzetűek ebből a szempontból sem, haladunk, köszönjük!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs