Csokis kávé

20160101_131040[1]


BÚÉK mindenkinek! Remélem mindenkinek olyan jól telt a szilveszter, mint nekem. Rég aludtam ilyen jót. Nem vagyok híve az újévi fogadkozásoknak, úgyhogy nem fogom letenni a nagyesküt, hogy ezentúl sokkal többet fogok törődni a gasztrobloggal, már csak azért sem, mert nem jószántamból csökkent kritikus szint alá a bejegyzések száma. A klóérzékenység és annak mellékhatásaival való együttélés megtanulása ugyanis nem megy egyik napról a másikra, messze vagyok még attól, hogy újra a régi legyek, de már látszik a fény az alagút végén. Ennek egyik legjobb bizonyítéka az, hogy végre kezd megjönni a kedvem a konyhában való alkotáshoz, természetesen egyelőre csak mértékkel. A karácsonyi bejgliözön után rá sem tudtam nézni semmilyen sütire (ami igen nagy szó nálam), viszont valami csokis - habos finomság már nagyon kellett a kis lelkemnek. Nem kellett sokáig töprengenem azon, hogy mivel lepjem meg magunkat (apukámat és magamat), amikor átlapoztam az aktuális Vidék íze c. újságot és megláttam a csokis kávé fényképét, azonnal tudtam, hogy ezt nekem el kell készítenem! Az az apróság pedig nem zavart, hogy időközben leszoktam a kávéról, időnként lehet bűnözni is, nem?


Csokis kávé


20160101_131040[1]


Hozzávalók (2 főre) :



  • 2 dl kávé

  • 1,5 dl víz

  • 10 dkg étcsoki

  • 1 cs vaníliás cukor

  • 2 dl habtejszín

  • 2 tk barna cukor

  • kakaópor a tetejére


Elkészítés:


A vizet felforraljuk egy kisebb lábosban, apránként hozzáadjuk a csokit, és addig kevergetjük, amíg elolvad. Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a kétféle cukrot és a kávét. Félretesszük egy kicsit hűlni, amíg kemény habot verünk a tejszínből.


És ennyi volt a komoly meló a finomsággal, már csak annyi a dolgunk, hogy előkapjunk két nagyobb kávés csészét (vagy bögrét, kinek mi tetszik), kétfelé mérjük a csokis kávét, megpúpozzuk tejszínhabbal, megszórjuk kakaóporral a tetejét, a maradék tejszínhabot pedig külön tálkában tálaljuk, és kedvünk szerint fogyasztjuk ehhez az egyszerű, de nagyszerű desszerthez. Ennél több nem is kell a boldogsághoz, így az újévi békében és nyugalomban.


20160101_131040[1]

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs