Nagy Réka: Ökoanyu a konyhában

őokanyu


 


Ökoanyuról természetesen eddig is tudtam (Nők Lapja előfizető vagyok most már évtizedek óta), de hazudnék, ha azt mondanám, hogy folyamatosan olvastam az írásait. Abszolút átlagos módon érdekeltek az ökodolgok, tudtam, hogy fontos, azonban néhány apróságon (szelektív hulladékgyűjtés, bioételek, stb) kívül nem igazán jelent meg a hétköznapjaimban a zöld gondolat. Azonban most szembesülnöm kellett azzal, hogy klórérzékeny vagyok, vagyis vegyszertelenítem kell a háztartást, ha nem akarok folyamatosan befulladni az otthonomban. Természetesen elkezdtem utánaolvasni a témának, így hamar elkezdtem más szemmel nézni Nagy Réka írásaira. Az  arany középszer híve vagyok, nem fogok szappant főzni és saját magamnak kikeverni pl. a testápolómat, de nagyon sokat segítettek a tanácsai abban, hogyan kezdjek hozzá ahhoz, hogy megtanuljak együtt élni ezzel az állapottal. Habár az étkezésemen nem kellett semmit sem változtatnom (eddig is egészséges életmódot folytattam, szerencsére), mégis nagyon kíváncsi lettem a receptjeire, ezért megleptem magam ezzel a szakácskönyvvel. Nos, egy kicsit átvágva éreztem magam, hiszen viszonylag kevés finomságról olvashattam benne, viszont annyira szimpatikus stílusban foglalta össze, hogyan kell ökotudatosan tevékenykedni a konyhában, hogy végül megenyhültem.


Nem ebből a helyre kis kötetből fogjuk megtudni a legmenőbb vega recepteket (mert az írónő sokáig húsmentes életmódot folytatott, mostanában sem viszi túlzásba a ragadozást), viszont nagyon sok hasznos tippet kapunk arra, hogyan szereljük fel a háztartásunkat, ha kicsit környezettudatosabban szeretnénk élni a mindennapjainkat. Nem győzköd senkit a szerző arról, hogy legyünk teljesen zöldek, inkább a praktikumra koncentrál, és nagyon sok hasznos dolgot tudunk meg pl. az élelmiszerek tárolásáról, hűtéséről, fagyasztásáról, de arról is, hogy milyen energiatakarékos robotgépeket érdemes beszerezni, illetve mennyit számít az, hogy öntöttvas edényekben főzünk. Apróságok, de fontosak. Inkább szemléletformáló kötet, mint receptgyűjtemény, de annak nagyon jó és érdekes. 


Jól felépített könyvről van szó, olvasmányos, de tartalmas stílusban felvezetve (nem csoda, a szerző újságíró), nem lehet letenni, én együltő helyemben végigolvastam. Nem lettem ellátva legalább egy évre kipróbálni való finomságokkal, de azért találtam benne olyat, amelyet kihagyhatatlan minősítettem, és a közeljövőben biztosan el fogom készíteni. Még egyszer mondom, nem szabályos szakácskönyvről van szó, inkább az a témája, hogyan lehet ökotudatosan háztartást vezetni, de ha ezen túl tudunk lépni, nem fogjuk megbánni, ha beszerezzük magunknak, hiánypótló darabról van szó!


8/10

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs