Belga rakott csirke

20160214_130714[1]


Hittel vallom, hogy nem kell a vasárnap délelőttöt a konyhában tölteni ahhoz, hogy finom ebédet tegyünk az asztalra (én csak ezen a napon szoktam tüsténkedni a konyhában, hétközben hozom az ebédet egy, a munkahelyemhez közeli étteremből, szombaton pedig sportolok délelőtt, azt eszem, amit találok a mélyhűtőben). Az otthoni készletekből gazdálkodva ezúttal a csirkemell + krumpli, elsőre nem túl izgalmas párosításból indultam ki, és némi töprengés után eszembe jutott, hogy már régen kinéztem magamnak a Nosaltyn egy remek receptet, amely a rakott krumpli újragondolása, és éppen ezek a hozzávalók szükségesek hozzá. Nem is hezitáltam sokáig, előkerítettem a leírást, megnyugodtam, hogy minden tartozék rendelkezésre áll, úgyhogy a vasárnapi ebéd kérdése ezzel el is dőlt. Érdekes kísérlet volt húslevesben megfőzni az extrém rakott krumplit, aggódtam egy picit, hogy milyen lesz a végeredmény, de felesleges volt, mennyei lett!


Belga rakott csirke


20160214_130714[1]


Hozzávalók:



  • 1 kg burgonya, megpucolva

  • 5 dkg vaj

  • 4 db csirkemell

  • 3 db paradicsom

  • 1 ek szárított petrezselyem és bazsalikom (ízlés szerint)

  • 1 db vöröshagyma (2 db újhagyma vagy póréhagyma is megteszi), finomra vágva

  • 3 dl húsleves (nagyon ciki, de részemről még mindig víz és leveskocka)

  • 15 dkg reszelt sajt

  • só, bors


Elkészítés:


Az a jó ebben az ételben, hogy semmit sem kell előfőzni, csak mindent belehalmozunk a tálba, ráöntjük a húslevest, és magától megfő a finom ebéd.


Kivajazunk egy nagyobb jénai tálat (tepsit, kinek mi tetszik). Az aljára karikára vágott krumplikat sorakoztatunk, megszórjuk a hagymával, gyengéden sózzuk, borsozzuk. A csirkemelleket szintén megsózzuk, majd két szeletet a krumpliágyra fektetünk. Újabb réteg burgonya következik, erre mehetnek a karikára vágott paradicsomok, megszórjuk őket a petrezselyemmel és a bazsalikommal, a csirke másik fele jön a sorban, végül egy utolsó krumpliadaggal zárjuk a rétegezést. 


És ennyi, készen vagyunk, már csak annyi a dolgunk, hogy a tetejét megszórjuk a vajdarabokkal, felöntjük a húslevessel, letakarjuk alufóliával, és betoljuk a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 1 óra alatt szépen megpárolódik az egyszerű, de nagyszerű étek. Ha már puha a krumpli és a hús, eltávolítjuk az alufóliát, megszórjuk a tetejét a reszelt sajttal és visszatoljuk a sütőbe néhány percre, amíg megolvad a sajt. Megvárjuk, amíg langyosra hűl, és már falatozhatjuk is a finom ebédet.


20160214_130714[1]


Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Tarka bácsi

Cukormentes rumos sport szelet

Ferdinánd tekercs